dc.contributor.advisor | Böhm, Pavel | |
dc.creator | Kácovský, Petr | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T13:21:34Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T13:21:34Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/26813 | |
dc.description.abstract | Experimentální systém Vernier, který se v současné době zvolna dostává do českých škol, je praktickou a velmi názornou pomůckou při výuce přírodních věd. Obsahem této práce je stručné seznámení s používáním systému Vernier, přehled běžně dostupných alternativ k tomuto systému a zejména pak soubor šesti uživatelských manuálů k senzorům nacházejícím časté použití ve fyzice. (Barometr, ampérmetr, diferenciální voltmetr, nerezové teplotní čidlo, čidlo pohybu a optická závora.) Manuály obsahují instrukce, jak s jednotlivými senzory pracovat, popisují principy jejich činnosti a technické specikace. Přidanou hodnotu představují stručné náměty, k jakým experimentům lze senzory ve výuce využít. Tuto nosnou část práce doplňuje stručný popis metod, kterými byly ověřovány technické parametry výše uvedených senzorů. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The Vernier experimental educational system, which is currently nding its way to Czech schools, is a very practical visual aid in teaching science. The content of this work is a brief introduction to the use of the Vernier system, an overview of commonly available alternatives to this system and, in particular, a set of six user manuals for the sensors often used in physics. (Barometer, current probe, dierential voltage probe, stainless steel temperature sensor, motion detector and photogate.) The manuals contain instructions concerning the work with various sensors, describe the principles of their operation and technical specications. The added value is represented by suggestions for experiments that can be performed with these sensors in teaching. This work is complemented by a brief description of the methods used to verify the technical parameters of the above mentioned sensors. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Lokalizace částí experimentálního systému Vernier do českého prostředí | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-06-23 | |
dc.description.department | Department of Physics Education | en_US |
dc.description.department | Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 77511 | |
dc.title.translated | Czech localization of some parts of the Vernier experimental system | en_US |
dc.contributor.referee | Šabatka, Zdeněk | |
dc.identifier.aleph | 001386461 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Fyzika zaměřená na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physics Directed Towards Education | en_US |
thesis.degree.program | Fyzika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Physics | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Fyzika zaměřená na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physics Directed Towards Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Fyzika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physics | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Experimentální systém Vernier, který se v současné době zvolna dostává do českých škol, je praktickou a velmi názornou pomůckou při výuce přírodních věd. Obsahem této práce je stručné seznámení s používáním systému Vernier, přehled běžně dostupných alternativ k tomuto systému a zejména pak soubor šesti uživatelských manuálů k senzorům nacházejícím časté použití ve fyzice. (Barometr, ampérmetr, diferenciální voltmetr, nerezové teplotní čidlo, čidlo pohybu a optická závora.) Manuály obsahují instrukce, jak s jednotlivými senzory pracovat, popisují principy jejich činnosti a technické specikace. Přidanou hodnotu představují stručné náměty, k jakým experimentům lze senzory ve výuce využít. Tuto nosnou část práce doplňuje stručný popis metod, kterými byly ověřovány technické parametry výše uvedených senzorů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The Vernier experimental educational system, which is currently nding its way to Czech schools, is a very practical visual aid in teaching science. The content of this work is a brief introduction to the use of the Vernier system, an overview of commonly available alternatives to this system and, in particular, a set of six user manuals for the sensors often used in physics. (Barometer, current probe, dierential voltage probe, stainless steel temperature sensor, motion detector and photogate.) The manuals contain instructions concerning the work with various sensors, describe the principles of their operation and technical specications. The added value is represented by suggestions for experiments that can be performed with these sensors in teaching. This work is complemented by a brief description of the methods used to verify the technical parameters of the above mentioned sensors. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013864610106986 | |