Gesta a mimika virtualních postav v 3D světě
Gestures and facial expression of virtual humans in 3D worlds
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/26833/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26833Identifikátory
SIS: 63607
Kolekce
- Kvalifikační práce [11266]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horáček, Jan
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
15. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem této práce je popsat a zdůvodnit návrh a implementaci rozšíření Pogamutu, které dovoluje jeho uživateli vytvářet virtuální bytosti (agenty), které jsou schopny ovládat animace svého avatara (jeho tělo) s většími možnostmi, než nabízí neupravený Unreal Tournament 2004 (UT2004) a Pogamut. Pogamut je platforma pro výzkum a vývoj agentů a UT2004 je virtuální prostředí používané k jejich simulaci. Gesta a mimika, animace obecně, jsou klíčové prvky pro uvěřitelnost agentů ve virtuálním prostředí. Animace jsou tedy jeden ze směrů evoluce Pogamutu. Práce rozebírá způsob komunikace mezi Pogamutem a UT2004 v rámci tohoto rozšíření, nakládání s animacemi, a srovnání mezi možnostmi realizace jednotlivých jeho částí.
Goal of this work is to explain design and implementation of an extension for Pogamut that enables user's virtual beings (agents) to control its avatar's (agent's body) animation on a more complex level than unmodied Unreal Tournament 2004 (UT2004) and Pogamut allow. Pogamut is a platform for research and creation of agents and UT2004 is an environment used for their simulation. Gestures and facial expressions, animation in general, are key elements of believability of agents in virtual world. Thus animation is one of the directions in which Pogamut is evolving. This thesis describes communication of this extension between Pogamut and UT2004, handling of animation that avatars are intended to execute and compares dierent approaches to realization of each part of this extension.