dc.contributor.advisor | Hric, Jan | |
dc.creator | Starý, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T13:29:18Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T13:29:18Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/26850 | |
dc.description.abstract | Hra Go a také její jednodušší varianta hra Atari Go znamenají v dnešní době pro informatiku a její podoblast umělou inteligenci velkou výzvu. Hra Go představuje zatím nevyřešenou otázku při programování umělé inteligence, která by v této hře byla silnější než člověk. Tato bakálářská práce si klade za cíl vytvořit počítačový prostředí pro hru Atari Go na malých deskách do rozměru 9 x 9 průsečíků. Cílem tohoto programu pak bude představit uživatelům hru Atari Go a naučit je hrát tuto. Dalším cílem, který program sleduje, je motivovat uživatele k přechodu od hry Atari Go k její složitější variantě Go. Cílovou skupinou uživatelů programu jsou ti uživatelé, kteří tuto hru zatím nehráli, ale mají chuť se naučit Atari Go. Stejně dobře program poslouží uživatelům, kteří už Atari Go někdy hráli a chtěli by se procvičit ve hře nebo zjistit více informací o hře Go. | cs_CZ |
dc.description.abstract | These days Go game and its simpler variant game Atari Go means a major challenge for Computer Science and Artificial Intelligence (AI). The Go game represents yet unresolved question in the programming of Artificial Intelligence that would have been in the game stronger than man. This Bachelor Thesis aims to create a computer environment to play Atari Go on small boards in dimension to 9 x 9 intersections. The objective of this program is to introduce users to Atari Go game and teach them how to play this game. Another aim of this program is to motivate users to switch from Atari Go game to a more difficult variant Go game. The target group of users are those users who have not played this game, but they want to learn the joy of Atari Go. Program will serve equally well to users who have tried Atari Go game and would like to get practice in the game or find out more information about the Go game. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Prostředí pro hru Atari Go | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-06-22 | |
dc.description.department | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
dc.description.department | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 50043 | |
dc.title.translated | An Environment for the game Atari-go | en_US |
dc.contributor.referee | Majerech, Vladan | |
dc.identifier.aleph | 001200836 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programování | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programming | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Programování | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Programming | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Hra Go a také její jednodušší varianta hra Atari Go znamenají v dnešní době pro informatiku a její podoblast umělou inteligenci velkou výzvu. Hra Go představuje zatím nevyřešenou otázku při programování umělé inteligence, která by v této hře byla silnější než člověk. Tato bakálářská práce si klade za cíl vytvořit počítačový prostředí pro hru Atari Go na malých deskách do rozměru 9 x 9 průsečíků. Cílem tohoto programu pak bude představit uživatelům hru Atari Go a naučit je hrát tuto. Dalším cílem, který program sleduje, je motivovat uživatele k přechodu od hry Atari Go k její složitější variantě Go. Cílovou skupinou uživatelů programu jsou ti uživatelé, kteří tuto hru zatím nehráli, ale mají chuť se naučit Atari Go. Stejně dobře program poslouží uživatelům, kteří už Atari Go někdy hráli a chtěli by se procvičit ve hře nebo zjistit více informací o hře Go. | cs_CZ |
uk.abstract.en | These days Go game and its simpler variant game Atari Go means a major challenge for Computer Science and Artificial Intelligence (AI). The Go game represents yet unresolved question in the programming of Artificial Intelligence that would have been in the game stronger than man. This Bachelor Thesis aims to create a computer environment to play Atari Go on small boards in dimension to 9 x 9 intersections. The objective of this program is to introduce users to Atari Go game and teach them how to play this game. Another aim of this program is to motivate users to switch from Atari Go game to a more difficult variant Go game. The target group of users are those users who have not played this game, but they want to learn the joy of Atari Go. Program will serve equally well to users who have tried Atari Go game and would like to get practice in the game or find out more information about the Go game. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012008360106986 | |