Konstrukce příslušníka extrémní pravice v kampani "NEOnácek: Chcete ho?"
Construction of far right member in "NEOnácek: Chcete ho?" campaign
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26891Identifikátory
SIS: 87130
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křeček, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
21. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce "Konstrukce příslušníka extrémní pravice v kampani "NEOnácek: Chcete ho?" se zabývá tím, jak současní mladí lidé vnímají neonacisty a jak si konstruují příslušníka skupiny extrémní pravice na základě zmíněné kampaně. Práce se snaží pomocí kvalitativního přístupu nahlédnout do oblasti působení kampaně na představy cílové skupiny. Teoretická část práce se zabývá sociální konstrukcí reality ve spojení se stereotypizací a extrémní pravicí v České republice ve spojení s tématem subkultur. Následně se věnuje oblasti homosexuality a sociálního marketingu. Výzkumná část je tvořena pohledem zadavatele, tvůrce kampaně na vlastní kampaň a její vyjadřovací prostředky. Dále je to analýza rozhovorů s přestaviteli cílové skupiny, která popisuje, jak si mladí lidé konstruují neonacisty a jaké mají představy spojené s tímto hnutím.
Diploma thesis "Construction of far right member in ‚NEOnácek: Chcete ho?' campaign" deals with how young people perceive the current neo-Nazis and how they construct a member of a group of extreme right wing on the basis of that campaign. This work tries to use a qualitative approach to look into the effect of the campaign on ideas of the target group. The theoretical part deals with the social construction of reality in conjunction with the stereotyping and extreme right in the Czech Republic in connection with subculture topic. Subsequently it investigates the area of homosexuality and social marketing. The research part is formed by view of the advertiser, the creator of the campaign on his own campaign and its means of expression. Then there is the analysis of interviews with the representatives of the target group, which describes how young people construct the neo-Nazis and what ideas are connected with this movement.