Zobrazit minimální záznam

Framing of media content
dc.contributor.advisorNečas, Vlastimil
dc.creatorŠulcová, Ladislava
dc.date.accessioned2017-04-20T13:39:33Z
dc.date.available2017-04-20T13:39:33Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/26896
dc.description.abstractDiplomová práce "Rámování mediálních obsahů" pojednává o procesu, kdy se u mediálního sdělení uplatňuje určitý významový rámec. V první kapitole je rámování charakterizováno jako multidimenziální proces s nejednotným paradigmatem. Následně je snaha tento koncept základně vymezit. Je definován jako proces vytváření smyslu na základě "význačnosti" a "výběru". V další podkapitole je vymezen oproti ideologii, kdy je definován jako "nezáměrný a neideologický proces". Dále je přehodnocen jeho vztah ke konceptu nastolování agendy, kdy je na základě argumentace vyvozeno, že oba koncepty se zakládají na odlišných tezích a jejich postihování jako dvou samostatných teoretických přístupů poskytuje mediálním studiím přesnější výzkumné nástroje. V další kapitole je představen vývoj konceptu v čase a následně upozorněno na nutnost chápat jej jako komplexní komunikační proces ne pouze jako metodu výzkumu účinků. V další kapitole je poukázáno na základní vědecké přístupy k rámování - kognitivní, konstruktivistický a kritický, koncept je také pojednán v souvislosti s konstrukcí sociální reality. Dále je představena užívaná typologie rámců, se základním členěním na obecné a specifické. Praktický výzkum vychází z poznatků teoretické části a zkoumá a hodnotí výskyt obecných rámců, epizodického a tematického, v Událostech České...cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis "Framing of media news" deals with the process of meaning construction of news messages. In the first chapter framing is described as multi-dimensional concept with inconsistent paradigma. Here is the effort to define this concept clearly. It is defined as process of meaning construction on the basis of "salience" and "selection". In the further chapter framing is distinguished from ideological bias and identified as "unintentional and non-ideological proces". The framing and agenda-setting relation is reassessed, it is argued that both concepts are based on different theoretical premises and for Media studies the both are more useful as two separate concepts. The next charter deals with the history of concept. Here is also emphasized the necessity to understand framing as integrated communication process not only as a media-effect method. The following chapter presents three paradigmatic outlooks, called cognitive, constructionist, and critical, framing is also presented in context of social constraction of reality. A typology of generic and issue-specific frames is proposed. The practical research draws on the theoretical knowledge and investigates presence of generic frames, episodic or thematic, in the evening news Události of Czech Television and Televizní noviny of Nova television.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleRámování mediálních obsahůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-22
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId87139
dc.title.translatedFraming of media contenten_US
dc.contributor.refereeNěmcová Tejkalová, Alice
dc.identifier.aleph001298502
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Rámování mediálních obsahů" pojednává o procesu, kdy se u mediálního sdělení uplatňuje určitý významový rámec. V první kapitole je rámování charakterizováno jako multidimenziální proces s nejednotným paradigmatem. Následně je snaha tento koncept základně vymezit. Je definován jako proces vytváření smyslu na základě "význačnosti" a "výběru". V další podkapitole je vymezen oproti ideologii, kdy je definován jako "nezáměrný a neideologický proces". Dále je přehodnocen jeho vztah ke konceptu nastolování agendy, kdy je na základě argumentace vyvozeno, že oba koncepty se zakládají na odlišných tezích a jejich postihování jako dvou samostatných teoretických přístupů poskytuje mediálním studiím přesnější výzkumné nástroje. V další kapitole je představen vývoj konceptu v čase a následně upozorněno na nutnost chápat jej jako komplexní komunikační proces ne pouze jako metodu výzkumu účinků. V další kapitole je poukázáno na základní vědecké přístupy k rámování - kognitivní, konstruktivistický a kritický, koncept je také pojednán v souvislosti s konstrukcí sociální reality. Dále je představena užívaná typologie rámců, se základním členěním na obecné a specifické. Praktický výzkum vychází z poznatků teoretické části a zkoumá a hodnotí výskyt obecných rámců, epizodického a tematického, v Událostech České...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "Framing of media news" deals with the process of meaning construction of news messages. In the first chapter framing is described as multi-dimensional concept with inconsistent paradigma. Here is the effort to define this concept clearly. It is defined as process of meaning construction on the basis of "salience" and "selection". In the further chapter framing is distinguished from ideological bias and identified as "unintentional and non-ideological proces". The framing and agenda-setting relation is reassessed, it is argued that both concepts are based on different theoretical premises and for Media studies the both are more useful as two separate concepts. The next charter deals with the history of concept. Here is also emphasized the necessity to understand framing as integrated communication process not only as a media-effect method. The following chapter presents three paradigmatic outlooks, called cognitive, constructionist, and critical, framing is also presented in context of social constraction of reality. A typology of generic and issue-specific frames is proposed. The practical research draws on the theoretical knowledge and investigates presence of generic frames, episodic or thematic, in the evening news Události of Czech Television and Televizní noviny of Nova television.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990012985020106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV