Zobrazit minimální záznam

Disruptive media technologies : theories and application to the Czech media environment
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorKyjonková, Petra
dc.date.accessioned2017-04-20T13:43:23Z
dc.date.available2017-04-20T13:43:23Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/26913
dc.description.abstractDiplomová práce "Rozkladné mediální technologie - teorie a aplikace na české mediální prostředí" pojednává o konceptu rozkladných technologií, který vychází z ekonomického modelu kreativní destrukce otce zakladatele teorie inovací Josepha Aloise Schumpetera. Ačkoli Schumpeter popisoval nepříznivé vlivy inovací na stávající struktury trhu už na počátku 20. století, mediální studia je objevila až v modelu jiného ekonoma Claytona Christensena z roku 1995. Na konci minulého století, s počátkem rozvoje internetu, tedy vznikaly na základě obchodního modelu mediálních firem první studie zkoumající rozkladný dopad nových komunikačních kanálů na ty staré. Tato diplomová práce pak přenáší tyto úvahy do českého mediálního prostředí, které je ovšem dosud silně poznamenáno transformací započatou před dvaceti lety. Ukazuje, jaký má přeměna vliv na inovační proces a proč je nutné zkoumat ji v postkomunistických zemích odděleně. Práce poté analyzuje dopad internetu jako nového média na trh periodického tisku. Speciálně pak diskutuje soužití internetového a tištěného vydání Lidových novin, které v mnohém odhaluje slabiny a možnosti českých seriózních deníků a jejich internetových vydání jako celku. Z důkladného rozboru vztahů obou mediálních technologií pak vyplývají i základní prognózy dalšího rozvoje médií se speciálním...cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis "Disruptive media technologies - theories and application to the Czech media environment" deals with a concept of disruptive technologies, which results from the economical model of creative destruction made by founder of innovation theories Joseph Alois Schumpter. Although he had described adverse impact on present market structure at the beginning of 20th century, media studies revealed them lately, precisely in the year 1995 in an economical model of another economist Clayton Christensen. In the late 20th century, with the evolution of the internet, first studies based on media corporations' trade model have investigate disruptive impact of new communication channels on the older ones. This diploma thesis transmits these analyses onto Czech media environment, which is still strongly affected by the transformation process started 20 years ago. It illustrates the influence of the whole transmutation on the innovation process and the reason why it is so necessary to examine it separately for all Post-communist countries. This work then discusses the impact of internet as a new sort of media on the market, specially analyzing the symbiosis of the internet version and the printed version of the Lidové noviny journal, and unfolds the weak points and the potentials of this co-existence, not only...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleRozkladné mediální technologie : teorie a aplikace na české mediální prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-21
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId87157
dc.title.translatedDisruptive media technologies : theories and application to the Czech media environmenten_US
dc.contributor.refereeCahlík, Tomáš
dc.identifier.aleph001284907
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Rozkladné mediální technologie - teorie a aplikace na české mediální prostředí" pojednává o konceptu rozkladných technologií, který vychází z ekonomického modelu kreativní destrukce otce zakladatele teorie inovací Josepha Aloise Schumpetera. Ačkoli Schumpeter popisoval nepříznivé vlivy inovací na stávající struktury trhu už na počátku 20. století, mediální studia je objevila až v modelu jiného ekonoma Claytona Christensena z roku 1995. Na konci minulého století, s počátkem rozvoje internetu, tedy vznikaly na základě obchodního modelu mediálních firem první studie zkoumající rozkladný dopad nových komunikačních kanálů na ty staré. Tato diplomová práce pak přenáší tyto úvahy do českého mediálního prostředí, které je ovšem dosud silně poznamenáno transformací započatou před dvaceti lety. Ukazuje, jaký má přeměna vliv na inovační proces a proč je nutné zkoumat ji v postkomunistických zemích odděleně. Práce poté analyzuje dopad internetu jako nového média na trh periodického tisku. Speciálně pak diskutuje soužití internetového a tištěného vydání Lidových novin, které v mnohém odhaluje slabiny a možnosti českých seriózních deníků a jejich internetových vydání jako celku. Z důkladného rozboru vztahů obou mediálních technologií pak vyplývají i základní prognózy dalšího rozvoje médií se speciálním...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "Disruptive media technologies - theories and application to the Czech media environment" deals with a concept of disruptive technologies, which results from the economical model of creative destruction made by founder of innovation theories Joseph Alois Schumpter. Although he had described adverse impact on present market structure at the beginning of 20th century, media studies revealed them lately, precisely in the year 1995 in an economical model of another economist Clayton Christensen. In the late 20th century, with the evolution of the internet, first studies based on media corporations' trade model have investigate disruptive impact of new communication channels on the older ones. This diploma thesis transmits these analyses onto Czech media environment, which is still strongly affected by the transformation process started 20 years ago. It illustrates the influence of the whole transmutation on the innovation process and the reason why it is so necessary to examine it separately for all Post-communist countries. This work then discusses the impact of internet as a new sort of media on the market, specially analyzing the symbiosis of the internet version and the printed version of the Lidové noviny journal, and unfolds the weak points and the potentials of this co-existence, not only...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990012849070106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV