Zobrazit minimální záznam

Different ways of usage of "directed" and "undirected" seriality shown on an example of spectator consumption of soap opera Ulice
dc.contributor.advisorReifová, Irena
dc.creatorKvasničková, Eva
dc.date.accessioned2017-04-20T13:46:21Z
dc.date.available2017-04-20T13:46:21Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/26926
dc.description.abstractDiplomová práce "Rozdílné způsoby užití "řízené" a "neřízené" seriality na příkladu diváckých konzumací seriálu Ulice" je tvořena dvěma oddíly. V prvním z nich jsou shrnuty teoretické poznatky týkající se seriality, seriálových narací a především jsou srovnávány dva dominantní typy - série a seriál - a to nejen z hlediska teorie narace, ale také v rámci anglicky psané literatury věnované seriálovým naracím. Práce se dále věnuje žánru mýdlové opery, její historii i některým současným žánrům hybridním a charakterizováni jsou diváci mýdlových oper i jejich vztah s postavami. Představen je koncept seriality "řízené" a "neřízené", který vychází z toho, že v rámci seriality "řízené" existuje vnější distributor narace, zatímco v rámci seriality "neřízené" si naraci řídí sami diváci. V části praktické jsou potom pomocí kvalitativní analýzy metodou zakotvené teorie zkoumány dvě skupiny diváků seriálu Ulice - diváci televizní (využívající serialitu "řízenou") a internetoví (využívající serialitu "neřízenou"). Na základě jejich konzumací seriálu se práce snaží najít odpověď na otázku, zda se liší užití seriality v rámci těchto dvou diváckých skupin. Data získaná z rozhovorů s diváky jsou následně interpretována a vyhodnocena a užívání seriality obou diváckých skupin je vzájemně porovnáno. Součástí práce je také...cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis "Different ways of usage of "directed" and "undirected" seriality shown on an example of spectator consumption of soap opera Ulice" is composed of two main sections. In the first one the theoretical pieces of information about seriality and serial narratives are summarized. Foremost the focus is directed to the two dominant types - series and serial - not only in the perspective of narrative theory but also within the frame of English written literature about serial narratives. The thesis also deals with the genre called soap opera, with its history and some of the current hybrid genres. The soap opera viewers are characterized, as well as their relationship with the characters. Also the concept of "directed" and "undirected" seriality is introduced. It could be explained that within the "directed" seriality the external distributor of narrativity exist while in the case of "undirected" seriality it is the viewer himself who is in charge of managing seriality. In the practical part of this thesis the qualitative anylysis and grounded theory are used to examine two groups of spectators of a popular Czech soap opera Ulice (The Street) - first group consists of television viewers (who use the "directed" seriality) and the second group is composed of internet viewers (who use the "undirected"...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleRozdílné způsoby užití "řízené" a "neřízené" seriality na příkladu diváckých konzumací seriálu Ulicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-21
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId87163
dc.title.translatedDifferent ways of usage of "directed" and "undirected" seriality shown on an example of spectator consumption of soap opera Uliceen_US
dc.contributor.refereeBednařík, Petr
dc.identifier.aleph001284908
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Rozdílné způsoby užití "řízené" a "neřízené" seriality na příkladu diváckých konzumací seriálu Ulice" je tvořena dvěma oddíly. V prvním z nich jsou shrnuty teoretické poznatky týkající se seriality, seriálových narací a především jsou srovnávány dva dominantní typy - série a seriál - a to nejen z hlediska teorie narace, ale také v rámci anglicky psané literatury věnované seriálovým naracím. Práce se dále věnuje žánru mýdlové opery, její historii i některým současným žánrům hybridním a charakterizováni jsou diváci mýdlových oper i jejich vztah s postavami. Představen je koncept seriality "řízené" a "neřízené", který vychází z toho, že v rámci seriality "řízené" existuje vnější distributor narace, zatímco v rámci seriality "neřízené" si naraci řídí sami diváci. V části praktické jsou potom pomocí kvalitativní analýzy metodou zakotvené teorie zkoumány dvě skupiny diváků seriálu Ulice - diváci televizní (využívající serialitu "řízenou") a internetoví (využívající serialitu "neřízenou"). Na základě jejich konzumací seriálu se práce snaží najít odpověď na otázku, zda se liší užití seriality v rámci těchto dvou diváckých skupin. Data získaná z rozhovorů s diváky jsou následně interpretována a vyhodnocena a užívání seriality obou diváckých skupin je vzájemně porovnáno. Součástí práce je také...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "Different ways of usage of "directed" and "undirected" seriality shown on an example of spectator consumption of soap opera Ulice" is composed of two main sections. In the first one the theoretical pieces of information about seriality and serial narratives are summarized. Foremost the focus is directed to the two dominant types - series and serial - not only in the perspective of narrative theory but also within the frame of English written literature about serial narratives. The thesis also deals with the genre called soap opera, with its history and some of the current hybrid genres. The soap opera viewers are characterized, as well as their relationship with the characters. Also the concept of "directed" and "undirected" seriality is introduced. It could be explained that within the "directed" seriality the external distributor of narrativity exist while in the case of "undirected" seriality it is the viewer himself who is in charge of managing seriality. In the practical part of this thesis the qualitative anylysis and grounded theory are used to examine two groups of spectators of a popular Czech soap opera Ulice (The Street) - first group consists of television viewers (who use the "directed" seriality) and the second group is composed of internet viewers (who use the "undirected"...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990012849080106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV