Zobrazit minimální záznam

National and racial stereotypes in television commercials : (with the focus on USA)
dc.contributor.advisorKraus, Jiří
dc.creatorPeňázová, Eva
dc.date.accessioned2017-04-20T13:47:21Z
dc.date.available2017-04-20T13:47:21Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/26931
dc.description.abstractDiplomová práce "Národnostní a rasové stereotypy v televizní reklamě (se zaměřením na USA)" pojednává o rasistických tendencích v současné americké televizní reklamě. Cílem je popsat stereotypní prezentaci černochů, Hispánců a Asijců v reklamní tvorbě a demonstrovat přítomnost těchto stereotypů na konkrétních televizních spotech. Teoretická část textu se zabývá obecnou charakteristikou reklamy se zaměřením na specifika a vliv televizní reklamy ve vztahu k národnostním a rasovým menšinám. Dále také vymezením pojmu stereotyp a důsledky stereotypního vyobrazení menšin v reklamě a v médiích obecně. Obšírně se zde pak věnuji historii rasistického přístupu americké společnosti vůči zmiňovaným minoritním skupinám a vývoji jejich mediální reprezentace od počátků k dnešku. Závěr této části odkazuje k specifickým způsobům stereotypní prezentace menšin v současné reklamní tvorbě. Praktická část práce popisuje metodu kvalitativní textové analýzy, kterou využívám při rozboru televizních spotů. Na příkladech jednotlivých televizních reklam následně ukazuji, jakým způsobem se v praxi projevují stereotypní formy mediálního zobrazování národnostních a rasových menšin, jež byly popsány v teoretické části.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis "National and racial stereotypes in television commercials (with the focus on USA)" deals with the racist tendencies in contemporary American television advertising. The goal is to describe stereotypical presentations of the black people, Hispanics and Asians in commercial work, and to illustrate the presence of these stereotypes on particular television spots. Theoretical part of the text addresses general characteristics of advertising with the focus on the specifics and the influence of television commercials in a relation to national and racial minorities. Moreover, it defines the concept of stereotype, and concerns the impacts of stereotypical images of minorities in advertising and media in general. Thereafter, I dwell on the history of American racist approach towards each of the minorities mentioned above, and the evolution of their media representation from its beginning to the present time. The end of this part is devoted to the specific ways of stereotypical presentation of minorities in contemporary commercial work. Practical part of the thesis describes the method of qualitative textual analysis, which I use to analyze the television spots. Using specific television commercials, I consequently demonstrate the ways in which the forms of stereotypical media presentation of national...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleNárodnostní a rasové stereotypy v televizní reklamě : (se zaměřením na USA)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-22
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId87154
dc.title.translatedNational and racial stereotypes in television commercials : (with the focus on USA)en_US
dc.contributor.refereeJungová, Eliška
dc.identifier.aleph001298511
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Národnostní a rasové stereotypy v televizní reklamě (se zaměřením na USA)" pojednává o rasistických tendencích v současné americké televizní reklamě. Cílem je popsat stereotypní prezentaci černochů, Hispánců a Asijců v reklamní tvorbě a demonstrovat přítomnost těchto stereotypů na konkrétních televizních spotech. Teoretická část textu se zabývá obecnou charakteristikou reklamy se zaměřením na specifika a vliv televizní reklamy ve vztahu k národnostním a rasovým menšinám. Dále také vymezením pojmu stereotyp a důsledky stereotypního vyobrazení menšin v reklamě a v médiích obecně. Obšírně se zde pak věnuji historii rasistického přístupu americké společnosti vůči zmiňovaným minoritním skupinám a vývoji jejich mediální reprezentace od počátků k dnešku. Závěr této části odkazuje k specifickým způsobům stereotypní prezentace menšin v současné reklamní tvorbě. Praktická část práce popisuje metodu kvalitativní textové analýzy, kterou využívám při rozboru televizních spotů. Na příkladech jednotlivých televizních reklam následně ukazuji, jakým způsobem se v praxi projevují stereotypní formy mediálního zobrazování národnostních a rasových menšin, jež byly popsány v teoretické části.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "National and racial stereotypes in television commercials (with the focus on USA)" deals with the racist tendencies in contemporary American television advertising. The goal is to describe stereotypical presentations of the black people, Hispanics and Asians in commercial work, and to illustrate the presence of these stereotypes on particular television spots. Theoretical part of the text addresses general characteristics of advertising with the focus on the specifics and the influence of television commercials in a relation to national and racial minorities. Moreover, it defines the concept of stereotype, and concerns the impacts of stereotypical images of minorities in advertising and media in general. Thereafter, I dwell on the history of American racist approach towards each of the minorities mentioned above, and the evolution of their media representation from its beginning to the present time. The end of this part is devoted to the specific ways of stereotypical presentation of minorities in contemporary commercial work. Practical part of the thesis describes the method of qualitative textual analysis, which I use to analyze the television spots. Using specific television commercials, I consequently demonstrate the ways in which the forms of stereotypical media presentation of national...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012985110106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV