Soukromé tiskové agentury na českém mediálním trhu po roce 1989 se zaměřením na Mediafax
Private press agencies newly formed on the Czech media market after 1989 with special focus on Mediafax
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26941Identifikátory
SIS: 87184
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wolák, Radim
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
22. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce "Soukromé tiskové agentury na českém mediálním trhu po roce 1989 se zaměřením na Mediafax" pojednává o vývoji soukromých tiskových agentur, které se na českém mediálním trhu objevily nově koncem 80. let 20. století, jako byla například IAM (MORON), Arteria, Korzo, Anopress a další. Tato práce je zaměřená především na agenturu Mediafax, která zahájila činnost v červnu 2008. Diplomová práce přináší informace o historii této agentury, jejím statutu, vnitřní struktuře, zpravodajském servisu, žurnalistických zdrojích, odběratelích a charakteristice zpráv. Cílem této práce bylo také porovnání Mediafaxu s Českou tiskovou kanceláří, jejich vnitřní struktury a produkce a služeb, obzvláště pak jejich zpravodajského servisu, fotobanky a infografiky. Mezi 1. a 14. lednem 2010 bylo provedeno srovnání zpravodajského servisu Mediafaxu a České tiskové kanceláře, které mělo určit rozdíly ve výběru zpráv, kterým byla přiřazena vysoká priorita. Porovnávaly se také žurnalistické zdroje, rozsah, včasnost, titulky a jazykové prostředky. Tato práce dále analyzuje četnost produktů Mediafaxu zastoupených v médiích mezi červnem 2008 a dubnem 2010 podle databáze Anopressu a soustředí se na to, která média Mediafax nejvíce citovala, jakým typům produktů dávala přednost (fotografiím, textové produkci) a jaké obory...
Diploma thesis "Private Press Agencies Newly Formed On The Czech Media Market After 1989 With Special Focus on Mediafax" deals with history of Czech private press agencies newly formed on the Czech media market in the late 1980s such as IAM (MORON), Arteria, Korzo, Anopress and others. This work was particularly focused on Mediafax news agency, which was launched in June 2008. The thesis brings information on its history, status, internal structure, news service, journalistic sources, abonents and characteristics of news. The aim of this work was also to compare Mediafax and Czech News Agency (ČTK), their internal structure and production and services, especially their news service, photobank and infographics. A comparison of news service of Mediafax and Czech News Agency between 1st and 14th of January 2010 was carried out to identify differences in choice of events which were classified with high priority. Journalistic sources, scope, timeliness, headlines and linguistic tools were compared as well. This diploma thesis also analyses frequency of Mediafax products published in media between June 2008 and April 2010 based on Anopress database with a special focus on the fact, which media cited Mediafax the most, which products they preferred (photographs, text products) and which areas (economics, culture…)...