Reakce učitele na projevy nežádoucího chování ve třídě
The Reaction of a Teacher to the Development of Undesirable Behaviour in the Classroom
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2695Identifikátory
SIS: 20411
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svobodová, Radmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
18. 1. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Pro svou diplomovou práci jsem si zvolila téma: Reakce učitele na projevy nežádoucího chování ve třídě. Domnívám se, že nežádoucí projevy chování jsou problémem, se kterým se učitelé setkávali již v minulosti, setkávají se s ním i dnes a budou se s ním neustále potýkat a snažit se ho řešit. Pro někoho může být určité chování nežádoucím, zatímco pro jiného se může zdát normálním. Záleží na toleranci, tzn. do jaké míry jsme schopni nedostatky v chování či mírné porušování norem a pravidel tolerovat. Záleží na osobnosti učitele, jak se s chováním svých žáků vypořádá, jaká si stanoví pravidla a jaké klima bude v jeho třídě. Znamená to tedy, že různá interpretace téhož sociálního chování žáka vede k volbě různých výchovných postupů ze strany učitelů. Proto je důležitou součástí analýzy situace nevhodného sociálního chování žáků a její osobní interpretace učitele. Podle toho, jaké chování žáků učitelé ve škole očekávají, je pak identifikace chování žáka jako vhodného nebo nevhodného. Pro řešení tohoto problému s chováním ve třídě volí učitel určité postoje, strategie, pomocí kterých se snaží problém zmírnit nebo dokonce úplně odstranit. V této práci se pokusím vytvořit pohled na školní třídu jako na sociální skupinu, v níž se může projevit nežádoucí chování jejích členů a ovlivnit tak klima třídy. Cílem mé práce...
Pro svou diplomovou práci jsem si zvolila téma: Reakce učitele na projevy nežádoucího chování ve třídě. Domnívám se, že nežádoucí projevy chování jsou problémem, se kterým se učitelé setkávali již v minulosti, setkávají se s ním i dnes a budou se s ním neustále potýkat a snažit se ho řešit. Pro někoho může být určité chování nežádoucím, zatímco pro jiného se může zdát normálním. Záleží na toleranci, tzn. do jaké míry jsme schopni nedostatky v chování či mírné porušování norem a pravidel tolerovat. Záleží na osobnosti učitele, jak se s chováním svých žáků vypořádá, jaká si stanoví pravidla a jaké klima bude v jeho třídě. Znamená to tedy, že různá interpretace téhož sociálního chování žáka vede k volbě různých výchovných postupů ze strany učitelů. Proto je důležitou součástí analýzy situace nevhodného sociálního chování žáků a její osobní interpretace učitele. Podle toho, jaké chování žáků učitelé ve škole očekávají, je pak identifikace chování žáka jako vhodného nebo nevhodného. Pro řešení tohoto problému s chováním ve třídě volí učitel určité postoje, strategie, pomocí kterých se snaží problém zmírnit nebo dokonce úplně odstranit. V této práci se pokusím vytvořit pohled na školní třídu jako na sociální skupinu, v níž se může projevit nežádoucí chování jejích členů a ovlivnit tak klima třídy. Cílem mé práce...