Sociální užití internetové komunikace v lokálním prostředí malého města
Social use of internet communication in the local environment of a small town
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26975Identifikátory
SIS: 88629
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirků, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce "Sociální užití internetové komunikace v lokálním prostředí malého města" pojednává o sociálních aspektech užití internetu v rámci lokální každodennosti obyvatel malého českého města. V teoretické části se zaměřuje především na charakteristiku internetu jako komunikačního média a nové technologie, snaží se nalézt vztah mezi virtuálním a reálným světem, zabývá se otázkami domestikace internetu a každodennosti v kyberprostoru, ale také oblastí etnografie a její historie. Práce se dále v samostatných kapitolách soustředí na koncept publik v historickém kontextu, jejich typologii, aktivity a sociální užití médií. Zastoupena je též problematika globalizace a internetové gramotnosti. Praktická část je věnována výzkumu na základě pozorování a polostrukturovaných rozhovorů, které si kladou za cíl poodhalit specifika užití internetu v lokálním prostředí malého města.
Diploma thesis "Social Use of Internet Communication in the Local Environment of a Small Town" deals with the social aspects of the internet use within the local everyday life of the inhabitants of a small Czech town. In the theoretical part, it especially focuses on the characteristics of the internet as a communication media and new technology, it tries to find the relationship between the virtual and real world, it deals with domestication of the internet and everyday life in cyberspace, and also with the field of ethnography and its history. Furthermore, the diploma thesis aims, in separated chapters, at the concept of audiences in historical context, their typology, activities and social use of media. The problems of globalization and internet literacy were also included. The practical section was dedicated to a research based on observation and semi-structured interviews which set a goal of revealing the specifics of the internet use in the local environment of a small town.