Zobrazit minimální záznam

Síla sebeklamu v dílech Cesta dlouhým dnem do noci od Eugena O'Neilla a Smrt obchodního cestujícího od Arthura Millera
dc.contributor.advisorWallace, Clare
dc.creatorKlupková, Petra
dc.date.accessioned2017-04-20T16:21:52Z
dc.date.available2017-04-20T16:21:52Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/27531
dc.description.abstractArthur Miller a Eugene Gladstone O'Neill oba patří k předním americkým dramatikům, kteří si vydobyli věhlas a slávu nejen ve Spojených státech, ale i na mezinárodním poli. Zatímco O'Neill představuje klíčovou postavu amerického divadla na přelomu devatenáctého a dvacátého století, Miller exceluje mezi generací autorů, která bezprostředně následovala. Tato práce je komparativní studií dvou jejich snad nejznámějších her a zásadních textů amerického divadla. O'Neillova "Cesta dlouhým dnem do noci" i Millerova "Smrt obchodního cestujícího" zobrazují téma rozpadající se americké rodiny a neschopnost jejích členů této tragické skutečnosti čelit. Je to právě síla sebeklamu, co vyvstává jako důvod vzniku této krize a je to opět jeho síla, co onu krizi neustále prohlubuje. Hlavní představitelé obou děl, Mary Tyronová a Willy Loman, ustavičně unikají palčivé skutečnosti svých reálných životů do světa iluzí, lží a vzpomínek. I když se v obou případech děj her odehrává v rozmezí jednoho jediného dne, životní příběhy jednotlivých postav vyplynou na povrch právě díky těmto výjevům z minulosti a konfrontaci skutečného se smyšleným. Zatímco O'Neill nechává své postavy užívat omamné látky jako morfium a alkohol coby prostředek úniku a uklidnění, Miller zachází ve své technice mnohem dál. "Smrt obchodního cestujícího" nese...cs_CZ
dc.description.abstractArthur Miller and Eugene Gladstone O'Neill both established themselves as major theatrical icons in America, also earning an international prestige as influential playwrights. While O'Neill is one of the most prominent playwrights America has seen at the turn of the 19th century, Miller markedly stands out from the generation that immediately followed. Their dramatic achievements were recognized both by the audience and the critics, resulting in the highest critical acclaim both in the form of various prestigious awards, O'Neill becoming the first American dramatist to receive the Nobel Prize, as well as causing remarkable controversy. The two plays that are to be examined, Miller's Death of a Salesman and O'Neill's Long Day's Journey into Night, have both been praised as the authors' finest pieces of writing, and both received the Pulitzer Prize, O'Neill's fourth one, only this time awarded posthumously. Miller himself expressed his admiration to O'Neill's work, as he marked him his "favorite playwright" in an 1957 interview, referring to Long Day's Journey as to a "masterpiece." Even though it might seem that Miller's work draws richly upon the legacy of O'Neill, he refuses any influence of his upon his own writing.1 A similar respect can be seen with T.S. Eliot, who paid tribute to O'Neill by claiming...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleThe power of self-delusion in Eugene O'Neill's Long day's journey into night and Arthur Miller's Death of a salesmanen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-24
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId88723
dc.title.translatedSíla sebeklamu v dílech Cesta dlouhým dnem do noci od Eugena O'Neilla a Smrt obchodního cestujícího od Arthura Milleracs_CZ
dc.contributor.refereeUlmanová, Hana
dc.identifier.aleph001359342
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csArthur Miller a Eugene Gladstone O'Neill oba patří k předním americkým dramatikům, kteří si vydobyli věhlas a slávu nejen ve Spojených státech, ale i na mezinárodním poli. Zatímco O'Neill představuje klíčovou postavu amerického divadla na přelomu devatenáctého a dvacátého století, Miller exceluje mezi generací autorů, která bezprostředně následovala. Tato práce je komparativní studií dvou jejich snad nejznámějších her a zásadních textů amerického divadla. O'Neillova "Cesta dlouhým dnem do noci" i Millerova "Smrt obchodního cestujícího" zobrazují téma rozpadající se americké rodiny a neschopnost jejích členů této tragické skutečnosti čelit. Je to právě síla sebeklamu, co vyvstává jako důvod vzniku této krize a je to opět jeho síla, co onu krizi neustále prohlubuje. Hlavní představitelé obou děl, Mary Tyronová a Willy Loman, ustavičně unikají palčivé skutečnosti svých reálných životů do světa iluzí, lží a vzpomínek. I když se v obou případech děj her odehrává v rozmezí jednoho jediného dne, životní příběhy jednotlivých postav vyplynou na povrch právě díky těmto výjevům z minulosti a konfrontaci skutečného se smyšleným. Zatímco O'Neill nechává své postavy užívat omamné látky jako morfium a alkohol coby prostředek úniku a uklidnění, Miller zachází ve své technice mnohem dál. "Smrt obchodního cestujícího" nese...cs_CZ
uk.abstract.enArthur Miller and Eugene Gladstone O'Neill both established themselves as major theatrical icons in America, also earning an international prestige as influential playwrights. While O'Neill is one of the most prominent playwrights America has seen at the turn of the 19th century, Miller markedly stands out from the generation that immediately followed. Their dramatic achievements were recognized both by the audience and the critics, resulting in the highest critical acclaim both in the form of various prestigious awards, O'Neill becoming the first American dramatist to receive the Nobel Prize, as well as causing remarkable controversy. The two plays that are to be examined, Miller's Death of a Salesman and O'Neill's Long Day's Journey into Night, have both been praised as the authors' finest pieces of writing, and both received the Pulitzer Prize, O'Neill's fourth one, only this time awarded posthumously. Miller himself expressed his admiration to O'Neill's work, as he marked him his "favorite playwright" in an 1957 interview, referring to Long Day's Journey as to a "masterpiece." Even though it might seem that Miller's work draws richly upon the legacy of O'Neill, he refuses any influence of his upon his own writing.1 A similar respect can be seen with T.S. Eliot, who paid tribute to O'Neill by claiming...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990013593420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV