Zobrazit minimální záznam

Zobrazení koloniálních a postkoloniálních postojů k imperialismu ve filmu: Cesta do Indie
dc.contributor.advisorNováková, Soňa
dc.creatorHavlíková, Vendula
dc.date.accessioned2017-04-20T16:30:59Z
dc.date.available2017-04-20T16:30:59Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/27561
dc.description.abstractMá bakalá ská práce se snaží osv tlit zp soby, jakými filmová tvorba ovliv uje naše vnímání historických, politických, kulturních a spole enských událostí, které se odehrály v minulosti. Filmy, jakožto sou ást populární kultury, jsou p íkladem celistvého a ve ejn p ístupného zp sobu reprezentace naší minulosti. Jistým fenoménem 20. století je skupina film zachycujících p íb hy dob dávno minulých - život v Britském impériu, úskalí kolonizace a lidské p íb hy zachycující st et kultur. Má práce se zam uje na koloniální a post-koloniální aspekty t chto zobrazení v britském filmu, respektive ve filmové adaptaci románu E.M.Forstera Cesta do Indie britského režiséra Davida Leana, která je jedním z nejznám jších film s koloniální tématikou v rámci celého anglicky mluvícího sv ta.cs_CZ
dc.description.abstractWith regard to the novel I would like to conclude this analysis of David Lean's film pointing out that his A Passage to India as an adaptation is a personal interpretation of the literary work, and therefore is unable to correspond with other interpretations and to satisfy the expectation of all viewers familiar with the film. Looking for an explanation of what happened in the caves Lean decided it to be a hallucination of a haunted mind and had to restructure the preceding events of the plot and picture Adela as muddle-headed 'young girl fresh from England' coming to terms with her own repressed sexuality in order to be able to reach this conclusion. Some hold it against him that he falsified the protagonists and manipulated them in his own way to produce a more flattering picture of the British, however, I believe that most of the modifications he has undertaken were to serve the purpose of making a logically coherent story, not to express his own or current political attitudes. As in the case of all adaptations, the choice of actors, depiction of setting and focus on details as a part of interpretation must necessarily lead into certain modification.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleDepicting colonial and post-colonial attitudes to imperialism in film: A passage to Indiaen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-14
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId76250
dc.title.translatedZobrazení koloniálních a postkoloniálních postojů k imperialismu ve filmu: Cesta do Indiecs_CZ
dc.contributor.refereeHrishabh, Sandilya
dc.identifier.aleph001133217
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csMá bakalá ská práce se snaží osv tlit zp soby, jakými filmová tvorba ovliv uje naše vnímání historických, politických, kulturních a spole enských událostí, které se odehrály v minulosti. Filmy, jakožto sou ást populární kultury, jsou p íkladem celistvého a ve ejn p ístupného zp sobu reprezentace naší minulosti. Jistým fenoménem 20. století je skupina film zachycujících p íb hy dob dávno minulých - život v Britském impériu, úskalí kolonizace a lidské p íb hy zachycující st et kultur. Má práce se zam uje na koloniální a post-koloniální aspekty t chto zobrazení v britském filmu, respektive ve filmové adaptaci románu E.M.Forstera Cesta do Indie britského režiséra Davida Leana, která je jedním z nejznám jších film s koloniální tématikou v rámci celého anglicky mluvícího sv ta.cs_CZ
uk.abstract.enWith regard to the novel I would like to conclude this analysis of David Lean's film pointing out that his A Passage to India as an adaptation is a personal interpretation of the literary work, and therefore is unable to correspond with other interpretations and to satisfy the expectation of all viewers familiar with the film. Looking for an explanation of what happened in the caves Lean decided it to be a hallucination of a haunted mind and had to restructure the preceding events of the plot and picture Adela as muddle-headed 'young girl fresh from England' coming to terms with her own repressed sexuality in order to be able to reach this conclusion. Some hold it against him that he falsified the protagonists and manipulated them in his own way to produce a more flattering picture of the British, however, I believe that most of the modifications he has undertaken were to serve the purpose of making a logically coherent story, not to express his own or current political attitudes. As in the case of all adaptations, the choice of actors, depiction of setting and focus on details as a part of interpretation must necessarily lead into certain modification.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990011332170106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV