Moderní indické umění - nástin vývoje
The modern art in India - the outline of development
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28056Identifiers
Study Information System: 88712
Collections
- Kvalifikační práce [23838]
Author
Advisor
Referee
Czumalo, Vladimír
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Indologie (indická studia) se specializací hindština
Department
Institute of South and Central Asia
Date of defense
28. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
V této bakalářské práci se snažím podat chronologický nástin vývoje moderního indického vizuálního umění v čase, od jeho počátků až po současnost. Determinantem pro klíčový atribut "moderní", je pak výhradně indický kulturněhistorický kontext ve svých specifikách. Klíčovými tématy které se budou tímto vývojem proplétat, jsou zejména různé formy moderního indického umění a kulturní tradice, eklekticismus a univerzálnost vizuálního jazyka, otázka autenticity, emancipace a homogenizační vliv kulturní globalizace. Práce je strukturována tak, že každá kapitola je uvedena nástinem obecnějších podmínek či popisem kontextu, na nějž je ta která výtvarná škola či individuální umělecký přístup reakcí. Do jednotlivých kapitol začleňuji i zmínky o vzniku některých významných institucí, jakými jsou umělecké školy a akademie, Národní galerie, Expo, Triennále atp. V jednotlivých kapitolách pak představuji několik vybraných umělců, jejichž dílo a leckdy i osobní příběh, myslím napomáhá k pochopení problematiky moderního indického umění v jeho úplnosti. Práce je doplněna o několik příloh - obrazová příloha s ukázkami děl, přehled odborné terminologie v pův. jazycích, především v hindštině, jmenný rejstřík vlastních jmén a lokálních označení, vysvětlivky k obsaženým termínům z výtvarného umění a bibliografie.
This bachelor thesis attempts to provide a chronological outline of the development of Indian modern visual arts - from its beginnings to the present. A key determinant for the attribute "modern" used in this thesis, is related to the Indian cultural and historical context in its specifics. The key topics of this thesis are especially various forms of modern Indian art and cultural tradition, eclecticism and universal visual language, as well as the question of effects of cultural globalization. The thesis has been structured in a manner, that each chapter provides in its beginning a general idea and description of the context to which a concrete style of artistic approach responses. There are also key references to the emergence of some major institutions included (such as certain art schools and academies, the National Gallery, Expo, Triennale etc.). The individual chapters deal with representative artists. Their works and life stories may be helpful in approach to further understanding modern Indian art in its complexity. The work is complemented by several short appendices.