Zobrazit minimální záznam

The Education of Patients with Home Parenteral Nutrition
dc.contributor.advisorKulhavá, Miluše
dc.creatorKafková, Pavla
dc.date.accessioned2017-04-20T19:33:15Z
dc.date.available2017-04-20T19:33:15Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/28327
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou edukační činnosti sestry u pacienta s plánovanou domácí parenterální výživou (DPV). Teoretická část obsahuje přehled základních pojmů a zásad, které jsou pro správnou edukační činnost důležité. Podstatná část práce se pak věnuje parenterální výživě a tunelizovanému katétru (Broviacova typu) jako žilního přístupu první volby u většiny nemocných odkázaných na DPV. Empirická část je zaměřena na tvorbu informační příručky pro nemocné s plánovanou DPV a dokumentace edukačního procesu. Cílem publikace je podat pacientovi ucelený soubor informací o dané problematice a pokusit se snížit množství komplikací (zejména infekčních), vznikajících na podkladě nedostatečné edukace. Přínos publikace by měl být nejen pro pacienty a jejich rodiny, ale i pro zdravotnický personál, který doposud neměl možnost využívat žádné publikace, což značně komplikovalo celý edukační proces. Vytvořená dokumentace by měla zajistit systematičnost a kontinuitu celého procesu.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's dissertation tackles the problem of educational activities which are performed by a nurse taking care of a patient with planned home parenteral nutrition /HPN/. The theoretical part contains the outline of basic concepts and principles that are essential for the appropriate educational work. The substantial part of the dissertation deals with the parenteral nutrition and the tunnel catheter /Broviac's type/ as a vein access of the first choice concerning the majority of patients who depend on HPN. The empirical part concentrates on the creation of the manual for the patients with planned HPN and the documentation of educational process. The aim of the publication is to provide a patient with a comprehensive manual and hereby to try to reduce the percentage of complications /mainly infectious/ which have been caused by insufficient education. Not only patients and their families but also the medical personnel ought to benefit from the manual as there has not been any similar comprehensive manual until now. The absence of such publication might have caused great difficulties during the educational process. The systematic approach together with continuity should be ensured by the newly formed documentation.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleEdukace pacientů s domácí parenterální výživoucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-07
dc.description.departmentInstitute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
dc.description.departmentÚstav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId79552
dc.title.translatedThe Education of Patients with Home Parenteral Nutritionen_US
dc.contributor.refereeKohout, Pavel
dc.identifier.aleph001278906
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineOšetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.disciplineNursingen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programNursingen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enNursingen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá problematikou edukační činnosti sestry u pacienta s plánovanou domácí parenterální výživou (DPV). Teoretická část obsahuje přehled základních pojmů a zásad, které jsou pro správnou edukační činnost důležité. Podstatná část práce se pak věnuje parenterální výživě a tunelizovanému katétru (Broviacova typu) jako žilního přístupu první volby u většiny nemocných odkázaných na DPV. Empirická část je zaměřena na tvorbu informační příručky pro nemocné s plánovanou DPV a dokumentace edukačního procesu. Cílem publikace je podat pacientovi ucelený soubor informací o dané problematice a pokusit se snížit množství komplikací (zejména infekčních), vznikajících na podkladě nedostatečné edukace. Přínos publikace by měl být nejen pro pacienty a jejich rodiny, ale i pro zdravotnický personál, který doposud neměl možnost využívat žádné publikace, což značně komplikovalo celý edukační proces. Vytvořená dokumentace by měla zajistit systematičnost a kontinuitu celého procesu.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's dissertation tackles the problem of educational activities which are performed by a nurse taking care of a patient with planned home parenteral nutrition /HPN/. The theoretical part contains the outline of basic concepts and principles that are essential for the appropriate educational work. The substantial part of the dissertation deals with the parenteral nutrition and the tunnel catheter /Broviac's type/ as a vein access of the first choice concerning the majority of patients who depend on HPN. The empirical part concentrates on the creation of the manual for the patients with planned HPN and the documentation of educational process. The aim of the publication is to provide a patient with a comprehensive manual and hereby to try to reduce the percentage of complications /mainly infectious/ which have been caused by insufficient education. Not only patients and their families but also the medical personnel ought to benefit from the manual as there has not been any similar comprehensive manual until now. The absence of such publication might have caused great difficulties during the educational process. The systematic approach together with continuity should be ensured by the newly formed documentation.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990012789060106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV