Textové proměny Lustigovy prózy Tma nemá stín
Metamorphoses of the text of Arnošt Lustig's short story Tma nemá stín
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28332Identifikátory
SIS: 84099
Kolekce
- Kvalifikační práce [23974]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Špirit, Michael
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Český jazyk a literatura
Katedra / ústav / klinika
Ústav české literatury a komparatistiky
Datum obhajoby
28. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Práce se zabývá sledováním vývoje Lustigovy prózy Tma není stín od jejího prvního vydání v podobě povídky ve Věstníku židovských náboženských obcí v Československu přes všechna další knižní vydání povídky (v rámci souboru Démanty noci) až po rozpracování textu v novelu a její prozatím poslední vydání. Je uveden výčet dostupných vydání prózy v českém jazyce i v překladech do cizích jazyků (ovšem cizojazyčným vydáním se práce dále nevěnuje). Změny a postupná rozšíření textu, k nimž autor přistoupil, jsou typologicky roztříděny a je naznačen jejich význam pro vyznění prózy. Práce se zaměřuje na diference v oblasti tematické i stylistické a jejich motivaci.
The work deals with tracing development of Lustig's prose Tma nemá stín (Darkness Casts No Shadow) from its first edition as a short story in Věstník židovských náboženských obcí v Československu (Journal of Jewish Congregations in Czechoslovakia) through all other book editions of the short story (as part of collection Démanty noci) up to its elaboration into a nouvelle and its so far the last edition. There is mentioned a list of available editions of the fiction in the Czech language as well as translations into foreign languages (however the work does not pay further attention to foreign language editions). The changes and gradual extension of the text made by the author are typologically classified and there is indicated their significance for impression of the nouvelle. The work focuses on differences in the thematic and stylistic field and their motivation.