Zaujetí žáků školní činností
The Concerns of Children in School Activities
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/2844/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2844Identifikátory
SIS: 20381
Kolekce
- Kvalifikační práce [19336]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hadj - Moussová, Zuzana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
30. 1. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Tématem předložené diplomové práce je "Zaujetí žáků školní činností". Práce je souhrnem výsledků a závěrů kvantitativní a kvalitativní analýzy, která byla realizována na studentech tercie a kvarty osmiletého gymnázia všeobecného zaměření. K získání informací byly použity sociálně psychologické metody, především dotazník, rozhovor a analýza seminárních prací . Cílem výzkumu bylo zmapování žákovského zaujetí školní činností z hlediska postoje žáků tercie a kvarty osmiletého gymnázia k jednotlivým školním předmětům. Práce navazuje na studii Pavelkové (2003), která se zabývala obdobnou tématikou u žáků osmých a devátých tříd základních škol a vytváří tak prostor pro srovnání výsledků věkově identických respondentů dvou rozdílných vzdělávacích institucí. Práce se skládá ze tří částí. V první jsou vymezeny přístupy k problematice, je definován pojem "postoj" a je prezentováno téma postoje žáků k vyučovacím předmětům na základě odborné literatury. Rovněž zde najdeme stanovený cíl výzkumu, teoretický popis jeho průběhu a metodiky. Ve druhé části jsou tabulkovou formou uvedeny statisticky zpracované výsledky z dotazníků, jsou porovnány s výsledky Pavelkové (2003), ohodnoceny prostřednictvím klasifikačních škál a doplněny komentářem. Ve třetí, závěrečné časti práce jsou uvedeny informační výstupy z realizovaného...
The topic of the diploma thesis is "The Pupil's Interest in Schoolwork". In fact, the study is a summary of qualitative and quantitative analysis's results and conclusions, which was realized on comprehensive grammar school students of tercia and quarta grades. Social-psychologic methods, such as questionary, dialog and essay analysis, were used to gain the information. The goal of the research was the pupil's schoolwork interest mapping by finding an attitude to school subjects of the tercia and quarta grades students. The work can also be considered as a sequel of Pavelkova's study from 2003, who investigated the same problem into elementary school pupils of 8th and 9th grades. Therefore, it makes room for the study results comparison of the age-matched responders attending two different educational institutions. The work consists of three parts. The first part defines the theoretic methods of investigation, it establishes and explains ,The Attitude' term and there is the theme of pupil's attitude to school subjects presented as well, based on exact literature. We can find here the study goal statement too, the description of it's progress and used methods. In the second part there are questionary results statistically modified into tables, these are compared with Pavelkova's (2003) results, then...