Zobrazit minimální záznam

The Romany Assistant Teacher
dc.contributor.advisorKargerová, Jana
dc.creatorPechrová, Renáta
dc.date.accessioned2017-03-17T10:17:49Z
dc.date.available2017-03-17T10:17:49Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2856
dc.description.abstractMotivem pro výběr tohoto tématu byla má praxe na Základní škole Na Korábě, Praha 8 - Libni, kde jsem začala již při studiu, před více než pěti lety, pracovat a s romskými dětmi se každodenně setkávám. Vzdělávání romských žáků se stává velmi často diskutovaným problémem, který je velice závažný a neměl by spadat mezi problémy neřešené a neřešitelné. Východiskem z této zdánlivě neřešitelné situace může být vytvoření vhodných podmínek ke vzdělávání romských dětí neméně důležitá je i spolupráce rodičů s institucí školy a tím výrazně přispívá i funkce asistenta pedagoga. Tato diplomová práce je zaměřena na zmapování faktorů, které jsou příčinami nízké úrovně vzdělanosti romských dětí, na zjišťování možností a způsobů nápravy a cest, jak romským dětem pomoci v jejich cestě za vzděláním s využitím asistenta pedagoga. Jádrem problému vzdělávání romských dětí je určitě vztah romské rodiny ke škole. Předsudky a negativní zkušenost na straně majority i romské minority jsou zdrojem vzájemné nedůvěry, která mnohdy poznamenává i sociální komunikaci na půdě školy. Je to hlavně proto, že škola je ze strany romské rodiny často vnímána jako naprostá cizí instituce. Romské dítě, které nastupuje školní docházku, zpravidla nemá ke škole předem vytvořený pozitivní vztah, který dítěti usnadňuje adaptaci a který se snaží navodit...cs_CZ
dc.description.abstractMotivem pro výběr tohoto tématu byla má praxe na Základní škole Na Korábě, Praha 8 - Libni, kde jsem začala již při studiu, před více než pěti lety, pracovat a s romskými dětmi se každodenně setkávám. Vzdělávání romských žáků se stává velmi často diskutovaným problémem, který je velice závažný a neměl by spadat mezi problémy neřešené a neřešitelné. Východiskem z této zdánlivě neřešitelné situace může být vytvoření vhodných podmínek ke vzdělávání romských dětí neméně důležitá je i spolupráce rodičů s institucí školy a tím výrazně přispívá i funkce asistenta pedagoga. Tato diplomová práce je zaměřena na zmapování faktorů, které jsou příčinami nízké úrovně vzdělanosti romských dětí, na zjišťování možností a způsobů nápravy a cest, jak romským dětem pomoci v jejich cestě za vzděláním s využitím asistenta pedagoga. Jádrem problému vzdělávání romských dětí je určitě vztah romské rodiny ke škole. Předsudky a negativní zkušenost na straně majority i romské minority jsou zdrojem vzájemné nedůvěry, která mnohdy poznamenává i sociální komunikaci na půdě školy. Je to hlavně proto, že škola je ze strany romské rodiny často vnímána jako naprostá cizí instituce. Romské dítě, které nastupuje školní docházku, zpravidla nemá ke škole předem vytvořený pozitivní vztah, který dítěti usnadňuje adaptaci a který se snaží navodit...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleRómský asistent pedagogacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-18
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId20595
dc.title.translatedThe Romany Assistant Teacheren_US
dc.contributor.refereeRýdl, Karel
dc.identifier.aleph000395856
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMotivem pro výběr tohoto tématu byla má praxe na Základní škole Na Korábě, Praha 8 - Libni, kde jsem začala již při studiu, před více než pěti lety, pracovat a s romskými dětmi se každodenně setkávám. Vzdělávání romských žáků se stává velmi často diskutovaným problémem, který je velice závažný a neměl by spadat mezi problémy neřešené a neřešitelné. Východiskem z této zdánlivě neřešitelné situace může být vytvoření vhodných podmínek ke vzdělávání romských dětí neméně důležitá je i spolupráce rodičů s institucí školy a tím výrazně přispívá i funkce asistenta pedagoga. Tato diplomová práce je zaměřena na zmapování faktorů, které jsou příčinami nízké úrovně vzdělanosti romských dětí, na zjišťování možností a způsobů nápravy a cest, jak romským dětem pomoci v jejich cestě za vzděláním s využitím asistenta pedagoga. Jádrem problému vzdělávání romských dětí je určitě vztah romské rodiny ke škole. Předsudky a negativní zkušenost na straně majority i romské minority jsou zdrojem vzájemné nedůvěry, která mnohdy poznamenává i sociální komunikaci na půdě školy. Je to hlavně proto, že škola je ze strany romské rodiny často vnímána jako naprostá cizí instituce. Romské dítě, které nastupuje školní docházku, zpravidla nemá ke škole předem vytvořený pozitivní vztah, který dítěti usnadňuje adaptaci a který se snaží navodit...cs_CZ
uk.abstract.enMotivem pro výběr tohoto tématu byla má praxe na Základní škole Na Korábě, Praha 8 - Libni, kde jsem začala již při studiu, před více než pěti lety, pracovat a s romskými dětmi se každodenně setkávám. Vzdělávání romských žáků se stává velmi často diskutovaným problémem, který je velice závažný a neměl by spadat mezi problémy neřešené a neřešitelné. Východiskem z této zdánlivě neřešitelné situace může být vytvoření vhodných podmínek ke vzdělávání romských dětí neméně důležitá je i spolupráce rodičů s institucí školy a tím výrazně přispívá i funkce asistenta pedagoga. Tato diplomová práce je zaměřena na zmapování faktorů, které jsou příčinami nízké úrovně vzdělanosti romských dětí, na zjišťování možností a způsobů nápravy a cest, jak romským dětem pomoci v jejich cestě za vzděláním s využitím asistenta pedagoga. Jádrem problému vzdělávání romských dětí je určitě vztah romské rodiny ke škole. Předsudky a negativní zkušenost na straně majority i romské minority jsou zdrojem vzájemné nedůvěry, která mnohdy poznamenává i sociální komunikaci na půdě školy. Je to hlavně proto, že škola je ze strany romské rodiny často vnímána jako naprostá cizí instituce. Romské dítě, které nastupuje školní docházku, zpravidla nemá ke škole předem vytvořený pozitivní vztah, který dítěti usnadňuje adaptaci a který se snaží navodit...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990003958560106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV