Financování terciálního vzdělávání v České republice ve srovnání se systémem fungujícím ve Švédsku
Funding of tertiary education in the Czech Republic in comparison to the Swedish systém
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28571Identifikátory
SIS: 87183
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kameníček, Jiří
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
15. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato práce analyzuje současnou situaci financování terciárního vzdělávání v České republice a východiska pro možnou reformu systému na základě dokumentu zpracovaného Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, tzv. Bílé knihy a ekonomických teorií Barra, Friedmana a Palacia, které v různých obměnách fungují v řadě zemí OECD. Podrobněji je popsán švédský systém. Okrajově jsou zmíněny některé výsledky výzkumů postoje studentů českých vysokých škol k možnostem spolufinancování studia provedené Akademií věd České republiky v roce 2004 a 2008. Současně byly použity některé závěry vyplývající z dotazníku vytvořeného v rámci zpracování této práce.
This work analyses the current situation of tertiary education funding in the Czech Republic and tries to find grounds for a possible reform of the funding system on the basis of a document issued by the Czech Ministry of Education, Bílá Kniha (transl. White Paper) and economics theories of Barr, Friedman and Palacios, which in different ways have been applied in various countries of OECD. The Swedish funding system is described in more detail. Some results of the reseach into the attitude of the Czech students about the possibilities of cofinancing their tertiary education, which was conducted by the Academy for the Sciences of the Czech Republic in 2004 and 2008 are mentioned marginally. Simultaneously, the data from a special research made only for this work are used.