Analýza medializace návštěvy papeže Benedikta XVI. v ČR v tištěných médiích ve dnech 26.-28. 9. 2009
Analysis of the medialisation of pope Benedict XVI.'s visit to the Czech Republic in the printed media between 26th and 28th September 2009
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28588Identifikátory
SIS: 88281
Kolekce
- Kvalifikační práce [18324]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gerbery, Juraj
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
15. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Bakalářská práce "Analýza medializace návštěvy papeže Benedikta XVI. v ČR v tištěných médiích ve dnech 26. - 28. 9. 2009" bude sledovat, jakým způsobem byly převedeny události spojené s touto návštěvou do tištěných médií. Papežova návštěva je bezesporu významnou událostí a zároveň tak vzácným a řídkým jevem, že je nemožné, aby na ni média nereagovala. Návštěva byla také poměrně krátká, během tří dnů plných událostí, vznikl unikátní materiál, na kterém lze sledovat, prokázat a charakterizovat rozdílné způsoby medializace,. První část práce je věnovaná charakteristice obecných pojmů užívaných v mediálních studiích a popisu sémiotické koncepce. V praktické části je provedena sémiotická analýza, která zkoumá způsob, jakým byla papežova návštěva představena ve vybraných denících. K jednotlivým zjištěním jsem připojila interpretaci a závěr věnuji zobecnění výsledků provedeného výzkumu.
The Bachelor's essay "Analysis of the medialization of pope Benedict XVI.'s visit to the Czech Republic in the printed media between 26th and 28th September 2009" will monitor how the the events connected to this visit were presented in the print media. The Pope's visit is without any doubt such a rare and significant occasion that it is nearly impossible that the media wouldn't react to it. The visit was also quite short, so during three days full of various events unique material was created on which it is possible to observe, demonstrate and characterize the various methods of medialization. The first part of the essay focuses on a characteristic of the general terms used in media studies and on the description of semiotic conception. In the practical part a semiotic analysis, which examines how the Pope's visit was presented in selected dailies, is performed. The particular findings are then interpreted and the final part deals with the generalised results of the research.