Zobrazit minimální záznam

Pomáhá doučování znevýhodněným dětem v České republice? : evaluace vzdělávacího programu
dc.contributor.advisorChytilová, Julie
dc.creatorLelovská, Adriána
dc.date.accessioned2017-04-20T21:22:44Z
dc.date.available2017-04-20T21:22:44Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/28808
dc.description.abstractProgramy podporující vzdělávání dětí představují jednu z hlavních aktivit nevládních organizací. Informace o dopadech těchto programů však bývají často zavádějící, protože poskytují pouze limitované objasnění zlepšení pozorovaného na účastnících. Tato bakalářská práce se zaměřuje na konkrétní projekt organizovaný českou nevládní organizací Člověk v tísni, v rámci kterého byli doučovány děti z rodín ohrožených sociálním vyloučením. V této práci opisujeme celý průběh evaluace a přiblížujeme proces sběru dat. Hlavní čast tvoří samotná analýza programu, uskutečněná prostřednictvím metody difference- in-differences porovnáním testovací a kontrolní skupiny před a po zapojení se do programu. Cílem práce je odhalit skutečné efekty doučování na školské výsledky, docházku a chování. Náš výzkum navíc ukazuje změny, které měl program na přístup rodičů doučovaných dětí ke vzdělání.cs_CZ
dc.description.abstractProgrammes supporting education are one of the main activities of nongovernmental organizations. However, the information about effects of such programmes is often misleading, as it provides only limited clarification on improvement observed with the treated children. This thesis concentrates on a particular project of the Czech nongovernmental organization People in Need, where selected children from families endangered by social isolation received extra tutoring. In this study, the whole course of evaluation is described, revealing the process of data collection in the field. The main part of the thesis focuses on analysis of the programme, comparing the control and treatment groups before and after joining the programme using difference-in-differences method. The aim of the thesis is to show the true impacts of the remedial education on school performance, school absenteeism and school behaviour of the children. Moreover, the research will reveal the change that the programme had on the parents' attitude towards educating their children.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleDoes remedial education help disadvantaged children in the Czech Republic? : evaluation of education support programmeen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-15
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId87203
dc.title.translatedPomáhá doučování znevýhodněným dětem v České republice? : evaluace vzdělávacího programucs_CZ
dc.contributor.refereeKoubek, Ivo
dc.identifier.aleph001377367
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csProgramy podporující vzdělávání dětí představují jednu z hlavních aktivit nevládních organizací. Informace o dopadech těchto programů však bývají často zavádějící, protože poskytují pouze limitované objasnění zlepšení pozorovaného na účastnících. Tato bakalářská práce se zaměřuje na konkrétní projekt organizovaný českou nevládní organizací Člověk v tísni, v rámci kterého byli doučovány děti z rodín ohrožených sociálním vyloučením. V této práci opisujeme celý průběh evaluace a přiblížujeme proces sběru dat. Hlavní čast tvoří samotná analýza programu, uskutečněná prostřednictvím metody difference- in-differences porovnáním testovací a kontrolní skupiny před a po zapojení se do programu. Cílem práce je odhalit skutečné efekty doučování na školské výsledky, docházku a chování. Náš výzkum navíc ukazuje změny, které měl program na přístup rodičů doučovaných dětí ke vzdělání.cs_CZ
uk.abstract.enProgrammes supporting education are one of the main activities of nongovernmental organizations. However, the information about effects of such programmes is often misleading, as it provides only limited clarification on improvement observed with the treated children. This thesis concentrates on a particular project of the Czech nongovernmental organization People in Need, where selected children from families endangered by social isolation received extra tutoring. In this study, the whole course of evaluation is described, revealing the process of data collection in the field. The main part of the thesis focuses on analysis of the programme, comparing the control and treatment groups before and after joining the programme using difference-in-differences method. The aim of the thesis is to show the true impacts of the remedial education on school performance, school absenteeism and school behaviour of the children. Moreover, the research will reveal the change that the programme had on the parents' attitude towards educating their children.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013773670106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV