Zobrazit minimální záznam

Veřejný dluh a dluh domácností
dc.contributor.advisorGregor, Martin
dc.creatorKvasnička, Jan
dc.date.accessioned2017-04-20T21:24:26Z
dc.date.available2017-04-20T21:24:26Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/28816
dc.description.abstractV této práci se zabýváme jak teoretickými tak praktickými determinanty dluhu domácností a dluhu vlády nebo, obecněji řečeno, determinanty úspor těchto aktérů. V úvodních kapitolách je krátce shrnuta relevantní teoretická i empirická literatura. V druhé části práce je rozšířen model daňového vyrovnávání (tzv. "tax smoothing model") v tom směru, že je opuštěn předpoklad benevolentního sociálního plánovače. Hlavním výsledkem modelu je demonstrace skutečnosti, že voliči mohou volit ohledně veřejných deficitů tak, aby přesunuli období relativně vysokého zdanění do období, kdy mají relativně nízký příjem. Tímto kanálem se změny v příjmové nerovnosti mohou nepřímo promítnout do veřejných úspor.cs_CZ
dc.description.abstractIn this thesis, we analyse both the theoretical and the empirical determinants of household debt and public debt, or, more generally, the determinants of saving of these entities. A short survey of the relevant theoretical and empirical literature is presented in the opening chapters. In the second part of the thesis, the tax smoothing model is extended by abandoning the assumption of a benevolent social planner. The main result of the model is a demonstration of the fact, that voters can vote over public budget decits in order to shift relatively high taxation of income into periods in which their income is relatively low. Through this channel, changes in income inequality can be indirectly reflected in public saving.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titlePublic debt and household debten_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-15
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId87200
dc.title.translatedVeřejný dluh a dluh domácnostícs_CZ
dc.contributor.refereeSchneider, Ondřej
dc.identifier.aleph001377380
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této práci se zabýváme jak teoretickými tak praktickými determinanty dluhu domácností a dluhu vlády nebo, obecněji řečeno, determinanty úspor těchto aktérů. V úvodních kapitolách je krátce shrnuta relevantní teoretická i empirická literatura. V druhé části práce je rozšířen model daňového vyrovnávání (tzv. "tax smoothing model") v tom směru, že je opuštěn předpoklad benevolentního sociálního plánovače. Hlavním výsledkem modelu je demonstrace skutečnosti, že voliči mohou volit ohledně veřejných deficitů tak, aby přesunuli období relativně vysokého zdanění do období, kdy mají relativně nízký příjem. Tímto kanálem se změny v příjmové nerovnosti mohou nepřímo promítnout do veřejných úspor.cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis, we analyse both the theoretical and the empirical determinants of household debt and public debt, or, more generally, the determinants of saving of these entities. A short survey of the relevant theoretical and empirical literature is presented in the opening chapters. In the second part of the thesis, the tax smoothing model is extended by abandoning the assumption of a benevolent social planner. The main result of the model is a demonstration of the fact, that voters can vote over public budget decits in order to shift relatively high taxation of income into periods in which their income is relatively low. Through this channel, changes in income inequality can be indirectly reflected in public saving.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013773800106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV