Zobrazit minimální záznam

The standard Czech language and its modification in the Czech media discourse
dc.contributor.advisorŠoltys, Otakar
dc.creatorTesařová, Kristýna
dc.date.accessioned2017-04-20T21:32:42Z
dc.date.available2017-04-20T21:32:42Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/28856
dc.description.abstractBakalářská práce pojednává o problematice spisovnosti v médiích, navazuje na jazykové plánování Pražského lingvistického kroužku a vychází z tradičního chápání jazyka médií v podobě publicistického funkčního stylu a mediálního diskurzu. V kontinuitě jazykového plánování a chápání spisovnosti byla na základě úrovně jazykové kultivace v České republice vyjádřena potřeba jednotného jazykového plánu, který by zahrnoval všechny oblasti veřejné komunikace, včetně komunikace v médiích. Na spisovnost se práce zaměřuje v rámci české jazykové situace (sociolingvistických proměnných) i jednotlivých typů médií, která uplatňují specifický přístup k formě mediální produkce. Mediální jazyk by měl být analyzován na všech jazykových rovinách, nejen kritikou formální reprezentace jazyka v písmu a řeči. Obě části jazykového plánování - statusové i korpusové - by měly být vyvážené, důležité není pouze sledování jazykových variet, ale i dalších jazyků vstupujících do veřejného prostoru. Jako vhodná metoda popisu a regulace jazyka v médiích byla zvolena teorie jazykového managementu B. Jernudda a J. Neústupného, která se zakládá na analýze jazykové mikrodimenze a řešení jazykových problémů. Tento teoretický přístup umožňuje aplikovat závěry získané z analýzy jednotlivých promluv na celém mediálním diskurzu. Tato bakalářská práce...cs_CZ
dc.description.abstractBachelor thesis deals with the issue of the standard language in the media, based on language planning of Prague Linguistic Circle and traditional presentation of media language, represented by publicistic functional style and media discourse. According to the continuity of language planning and comprehension of standard language in the Czech Republic the author of this thesis expressed the need of unified language planning that would cover the entire area of public communication, including mass media communication. Bachelor thesis focuses on the standard language as an inherent part of the Czech language situation (sociolinguistic variables) and concentrates on the specific approach to a form of media production of each type of mass media. The language of mass media should be analyzed on all language levels, not just limited to the criticism of the formal representation of language in writing and speech. Both parts of language planning - corpus and status planning - should be well-balanced, it is important not only to monitor language varieties, but also other languages that enter to the public sphere of the communication. As an appropriate method for language describing and regulation was chosen The Language Management Theory, created by B. Jernudd and J. Neústupný, which is constructed on the analysis of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleSpisovnost a její modifikace v českém mediálním diskurzucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-16
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId86912
dc.title.translatedThe standard Czech language and its modification in the Czech media discourseen_US
dc.contributor.refereeRöhrich, Alex
dc.identifier.aleph001377033
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce pojednává o problematice spisovnosti v médiích, navazuje na jazykové plánování Pražského lingvistického kroužku a vychází z tradičního chápání jazyka médií v podobě publicistického funkčního stylu a mediálního diskurzu. V kontinuitě jazykového plánování a chápání spisovnosti byla na základě úrovně jazykové kultivace v České republice vyjádřena potřeba jednotného jazykového plánu, který by zahrnoval všechny oblasti veřejné komunikace, včetně komunikace v médiích. Na spisovnost se práce zaměřuje v rámci české jazykové situace (sociolingvistických proměnných) i jednotlivých typů médií, která uplatňují specifický přístup k formě mediální produkce. Mediální jazyk by měl být analyzován na všech jazykových rovinách, nejen kritikou formální reprezentace jazyka v písmu a řeči. Obě části jazykového plánování - statusové i korpusové - by měly být vyvážené, důležité není pouze sledování jazykových variet, ale i dalších jazyků vstupujících do veřejného prostoru. Jako vhodná metoda popisu a regulace jazyka v médiích byla zvolena teorie jazykového managementu B. Jernudda a J. Neústupného, která se zakládá na analýze jazykové mikrodimenze a řešení jazykových problémů. Tento teoretický přístup umožňuje aplikovat závěry získané z analýzy jednotlivých promluv na celém mediálním diskurzu. Tato bakalářská práce...cs_CZ
uk.abstract.enBachelor thesis deals with the issue of the standard language in the media, based on language planning of Prague Linguistic Circle and traditional presentation of media language, represented by publicistic functional style and media discourse. According to the continuity of language planning and comprehension of standard language in the Czech Republic the author of this thesis expressed the need of unified language planning that would cover the entire area of public communication, including mass media communication. Bachelor thesis focuses on the standard language as an inherent part of the Czech language situation (sociolinguistic variables) and concentrates on the specific approach to a form of media production of each type of mass media. The language of mass media should be analyzed on all language levels, not just limited to the criticism of the formal representation of language in writing and speech. Both parts of language planning - corpus and status planning - should be well-balanced, it is important not only to monitor language varieties, but also other languages that enter to the public sphere of the communication. As an appropriate method for language describing and regulation was chosen The Language Management Theory, created by B. Jernudd and J. Neústupný, which is constructed on the analysis of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013770330106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV