Srovnávací studie náborových kampaní Policie ČR a Armády ČR v roce 2008
Comparative study of recruitment campaigns of the Police and the Army of the Czech Republic in 2008
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28883Identifikátory
SIS: 86711
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Halada, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
14. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Bakalářská práce "Srovnávací studie náborových kampaní Policie ČR a Armády ČR v roce 2008" se zabývá rozborem a vzájemným srovnáním dvou vládních kampaní, které byly reakcí na tehdejší nepříznivou personální situaci v obou sborech. Jak policie, tak armáda stály před stejným úkolem: výrazně zvýšit zájem o povolání policisty, resp. vojáka. Policii na začátku roku 2008 chybělo v celé republice již více než pět tisíc policistů, a proto spustila rozsáhlou náborovou kampaň s mottem "Pomáhat a chránit", jejímž cílem bylo představit státní policii jako atraktivního zaměstnavatele a přivést do jejích řad nové policisty. Podobný problém jako policie řešila i česká armáda, která pro rok 2008 vytvořila několik menších kampaní s heslem "flek pro tebe, a stojí za to". Tato práce si mimo jiné klade za cíl na dvou konkrétních příkladech ukázat, jak lze různými postupy a cestami dospět k řešení podobného cíle, tj. náboru nových členů, a to za situace, kdy se ani jedna z institucí netěší příliš velké oblibě u veřejnosti. Téma je nejprve zasazeno do širšího kontextu v podobě krátkého uvedení do problematiky náborových kampaní. Následující kapitoly analyzují výchozí situaci obou institucí, komunikační strategie kampaní, cílové skupiny a distribuční kanály, skrze něž k nim bylo promlouváno, a efekt kampaní. V závěrečné kapitole...
Bachelor's thesis "Comparative study of recruitment campaigns of the Police and the Army of the Czech Republic in 2008" deals with the analysis and comparison of two governmental campaigns which were the response of unfavourable personnel situation in both forces at that time. Both police and the army faced the same task: to considerably raise interest in profession of a policeman or a soldier. Police was lacking more than 5000 policemen in the whole country at the beginning of the year 2008, so it launched an extensive recruitment campaign with the motto "To Help and to Protect". The aim was to present the state police as an attractive employer, thus bring new policemen into their ranks. The Czech army faced a similar problem as well, therefore, it created several lesser campaigns in 2008 with the slogan "Job for You and It Is Worth It". Among others, the aim of this thesis is to show on two particular examples how it is possible to achieve the solution of a similar aim, i.e. recruitment of new members, and that in a situation when neither institution enjoys much popularity with the public. First, the topic is put into context of recruitment campaigns problems. The following chapters analyse the starting conditions of both institutions, communication strategies of the campaigns, target groups and...