Persvazivní techniky v lifestylových časopisech a jejich vliv na formování životního stylu : obsahová analýza časopisu Spy
Persuasive techniques in lifestyle magazines and their effect on lifestyle-forming : content analysis of Spy magazine
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/28887/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28887Identifikátory
SIS: 88224
Kolekce
- Kvalifikační práce [18229]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klabíková Rábová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
15. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Bakalářská práce "Persvazivní techniky v lifestylových časopisech a jejich vliv na formování životního stylu : obsahová analýza časopisu Spy" obecně pojednává o vlivech médií na příjemce. Představuje historický vývoj pohledu na masová média a masovou komunikaci a na účinky médií a jejich výzkum. Konkrétně se zabývá vlivem tzv. lifestylových médií na životní styl a identitu především mladších konzumentů mediálních produktů. Specificky hodnotí způsob, jakým média tohoto typu prezentují obsahy, které mohou mít na příjemce potenciálně negativní vliv. Popisuje typické persvazivní techniky využívané médii v reklamě, politických kampaních a dalších typech obsahů. Představuje základní pohledy na témata životního stylu a identity z mediální a sociologické perspektivy. Popisuje nejvýznamnější metody zkoumání mediálních obsahů, konkrétně kvalitativní a kvantitativní obsahovou analýzu, z historického i metodologického hlediska. Pomocí kombinace těchto technik se v rámci výzkumu snaží prokázat platnost výzkumné hypotézy, která předpokládá, že média využívají persvazivní techniky za účelem prezentace postojů a názorů, které nejsou na první pohled zřejmé, a snaží se tak ovlivnit příjemce k přijetí konkrétních vzorců chování a myšlení.
Bachelor thesis "Persuasive techniques in lifestyle magazines and their effect on lifestyle-forming : content analysis of Spy magazines" generally deals with media effects on audiences. It introduces the historic development of perspectives on mass media and mass communication and the effects of media and their research. In particular it focuses on the effects of the so-called lifestyle media on the lifestyle and identity of mainly younger consumers of media products. It specifically evaluates the way in which such media present potentially harmful content. It describes typical persuasive techniques used by media in advertising, political campaigning and other types of content. It introduces main outlooks on the topics of lifestyle and identity from media and sociological perspectives. It describes the most significant methods of media content research, namely, qualitative and quantitative content analysis from the historic and methodological point of view. Using a combination of these two techniques it attempts to verify the research hypothesis predicting that media utilize persuasive techniques to present attitudes and opinions which are not immediately obvious and subsequently manipulate audiences into assuming particular patterns of behavior and thinking.