Marketigové aktivity českých kin a multikin se zaměřením na kino Světozor
Marketing activities of Czech cinemas and multiplexes focused on the cinema Světozor
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29050Identifikátory
SIS: 86717
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotný, David Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
15. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Bakalářská práce "Marketingové aktivity českých kin a multikin se zaměřením na kino Světozor" pojednává o způsobech používání marketingu u obou typů kin a zaměřuje se na klasická kina alternativního směru. Rozdílné typy kin implikují, že i jejich marketingové aktivity budou mít odlišný charakter. Marketingovými aktivitami jsou míněny propagační aktivity kin samotných; ty jsou rozebrány zejména u kina Světozor a dalších alternativních kin. U multikin se práce zaměřuje především na typy kinoreklamy pro zadavatele reklamy. Pomocí analýzy SWOT jsou navrženy marketingové strategie pro oba typy kin a také zvlášť pro kino Světozor. Práce rovněž rozebírá nutnost změny marketingové strategie klasických kin po příchodu multikin do českého prostředí, aby tato kina byla schopna obstát v novém konkurenčním prostředí. Důraz je v tomto ohledu kladen zejména na význam značky a budování firemní identity. Tyto otázky jsou stejně tak předmětem analýzy u marketingové komunikace kina Světozor z let 2004 - 2009. Metodou práce byla analýza na základě deskripce a vyhodnocení marketingové komunikace u jednotlivých kin, přičemž vycházím z analýz výročních zpráv, tiskových zpráv, rozborů činností, sekundárních dat z již realizovaných výzkumů a propagačních a interních materiálů daných společností.
The bachelor thesis "Marketing activities of Czech cinemas and multiplexes focused on the cinema Svetozor" describes different methods of marketing applied by both these types of cinemas. The thesis primarily focuses on the alternative cinemas. The different types of cinemas imply that also the character of their marketing activitites will differ. By marketing activities the author means mainly promotion activities of Czech classical cinemas; these are explicated for both Svetozor cinema and other art cinemas. As for multicinemas, this work concentrates on different types of cinema advertising which different multicinemas enable to various companies. There are marketing strategies based on a SWOT analysis proposed for both types of the cinemas and multicinemas and for Svetozor in particular. This work suggests that to be able to stand up to relatively new competition of multicinemas, the classical cinemas need to change their marketing strategies. Focus should be given to the importance of brand and establishing own corporate identity. These questions will also be analysed for the marketing communication of Svetozor cinema in years 2004 - 2009. In this work an analysis on the basis of description and marketing strategies evaluation of specific cinemas is used as the main method. The work is based on...