Kampaň Ministerstva dopravy "Nemyslíš-Zaplatíš!" v letech 2008-2009
The Ministry of Transport campaign "Nemyslíš-Zaplatíš!" in years 2008-2009
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/29052/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29052Identifikátory
SIS: 86703
Kolekce
- Kvalifikační práce [18229]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dolanská, Nora
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
15. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Bakalářská práce "Kampaň Ministerstva dopravy "Nemyslíš? - Zaplatíš!" v letech 2008-2009" pojednává o dlouhodobé komunikační kampani Ministerstva dopravy ČR zaměřené proti agresivnímu a nebezpečnému provozu na pozemních komunikacích. Komunikační strategie stojí na třech pilířích, a to alkohol a psychotropní látky za volantem, agresivní a rychlá jízda a používání zádržných systémů. Pro lepší pochopení problematiky nastiňuje dopravní vývoj a dopravní situaci v ČR. Práce se též na začátku zabývá vymezením nekomerčního marketingu, v rámci něj pak sociálního marketingu a popisuje specifika tvorby sociálně marketingového plánu. Následuje případová studie kampaně, která nabízí základní charakteristiku, rozebírá jak její tvorbu, tak samotný průběh, typy jednotlivých výstupů a zvolené komunikační kanály. Dále se věnuje konsekvencím v médiích, k nimž tato, svého druhu jedinečná, kampaň vedla a v závěru hodnotí úspěšnost komunikace a dosažení plánovaných cílů, byť prozatím částečně vzhledem k faktu, že konec této kampaně je naplánován až na konec roku 2010.
Bachelor's thesis "The Ministry of Transport campaign "Nemyslis?-Zaplatis!" in years 2008-2009" deals with a long-term communication campaign of the Ministry of Transport aimed against aggressive and dangerous road traffic. The communication strategy is based on three main topics, which are alcohol and other psychoactive drugs, aggressive driving and speeding and the use of safety harnesses. To fully understand the topic, it provides a small introduction into the traffic situation and road accidents in the Czech Republic. There are also a few terms, such as social marketing, social campaign or even marketing itself, explained at the beginning. It also describes steps in the social marketing planning process. The actual case study follows, providing both basic campaign characteristics and its background. It also analyzes the communication channels chosen. Furthermore, it deals with the media consequences caused by this unique campaign and finally, at the end, marketing effectiveness is analyzed, though merely temporarily since the end of the campaign is due to the end of 2010.