Komerční komunikace značky Škoda Auto v rámci koncernu Volkswagen v letech 2004-2007 v televizní reklamě
Commercial communication of the brand Škoda Auto in scope of Volkswagen company in the years 2004-2007 on the television ads
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29058Identifiers
Study Information System: 86708
Collections
- Kvalifikační práce [18147]
Author
Advisor
Referee
Köppl, Daniel
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
15. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Práce analyzuje a srovnává řízení a mediální komunikace značky Škoda Auto a jejích sesterských značek v rámci koncernu Volkswagen. Zaměřuje se především na proměnu tváře značky škoda, mapuje strategií využívání prvků značek, osobnost značky, hodnotu značky a budování značky pomocí marketingové komunikace. Pro lepší pochopení hodnoty značky práce zmiňuje model K. L. Kellera.
The thesis analyses and compares the brand management and communication strategy of the Skoda Auto brand and its sister brands within the Volkswagen company. It focuses mainly on the change that the Skoda brand went through and maps the strategy behind it from brand elements usage, brand personality, brand equity and brand building through marketing communication. The thesis uses the K. L. Keller Model to Better explain brand equity.