Metafora a personifikace jako prostředek marketingové komunikace
Metaphor and personification as tool of marketing communication
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29060Identifikátory
SIS: 86682
Kolekce
- Kvalifikační práce [18150]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Denisa
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
15. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Bakalářská práce se zaměřuje na zhodnocení používání specifických jazykových prostředků - metafory a personifikace v marketingové komunikaci. První část práce pojednává o jazykových tropech z hlediska lingvistického a jejich uřití v běřné mluvě a tedy i v reklamě. Druhá část se zabývá konkrétními příklady vyuřití metafory a personifikace v reklamních sděleních a specifiky komunikace finančních sluřeb. Dále je analyzována konkrétní kampaň Komerční banky "Bankovní produkty s lidskou tváří" z hlediska pouřitých metafor a personifikací. V závěru je zhodnocena efektivita této kampaně.
Bachelor thesis is focused on evaluation of specific linguistic instruments - metaphor and personification in marketing communication. The first part deals with the rhetoric figures of speech from the linguistic point of view and their use in everyday speech as well as in advertising. The second part discusses real examples of metaphor and personification in advertisements and specifics of financial services communication. Further in the text there is an analysis of concrete Komerční banka's campaing "Bankovní produkty s lidskou tváří" in terms of use metaphors and personification. The aim of the last part is to evaluate effectiveness of that campaign.