Umělá inteligence pro strategické hry
Artificial intelligence for strategy games
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/29157/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29157Identifikátory
SIS: 79189
Kolekce
- Kvalifikační práce [11266]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hric, Jan
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování
Katedra / ústav / klinika
Katedra teoretické informatiky a matematické logiky
Datum obhajoby
21. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
V předložené práci se zabývám návrhem jednoduché tahové strategické hry a implementací platformy na testování algoritmů pro tuto hru. Další částí práce je implementace několika různých algoritmů pro tuto platformu. Naimplementoval jsem jeden algoritmus založený na principu analýzy mapy a herního prostředí bez jakékoliv predikce a prohledávání stavového prostoru. Dále dva algoritmy založené na prohledávání a rozhodování s pomocí upraveného Minimaxového algoritmu. Poslední dva algoritmy jsou inspirované metodou Monte Carlo plánování.
In the present work I devote to simple turn-based strategic game design and implementation of a platform for testing algorithms for this game. Another part of the work is implementation of various types of algorithms for this platform. I have implemented one algorithm based on map and game environment analysis without any prediction or searching the game state space. Next two algorithms are based on searching the game state and making decisions using modified Minimax algorithm. The last two algorithms are inspired by method called Monte Carlo Planning.