dc.contributor.advisor | Ottová, Michaela | |
dc.creator | Kaňková, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T23:16:22Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T23:16:22Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/29243 | |
dc.description.abstract | RESUMÉ BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Téma: Olivetská hora u kostela sv. Mořice v Olomouci Řešitel: Andrea Kaňková Rok: 2009 Hlavním cílem této práce bylo shromáždit a systematizovat dostupné informace a dosavadní hypotézy týkající se pozdně gotického sousoší Olivetské hory od kostela sv. Mořice v Olomouci. Práce je strukturována tak, aby postihla co nejvíce možných aspektů tohoto uměleckého díla a nezaměřuje se tedy pouze na jednu oblast, ale snaží se zprostředkovat co nejkomplexnější pohled. Na začátku práce je kladen důraz na faktografický základ v podobě popisu sousoší a výsledků jeho restaurátorského průzkumu. Dále je představen vývoj dosavadního uměleckohistorického bádání, které se odehrávalo především na poli formální analýzy díla a jehož výsledkem je v současnosti přesvědčivé datování díla do druhé čtvrtiny 15. století. Následující kapitoly pak zpracovávají podněty z nejnovější literatury a zaměřují se na oblasti čerstvě otevřené, jako je hledání možného objednavatele díla, původní vzhled, kompozice a umístění sousoší a doposud nejvíce opomíjená ikonografie. Z těchto otázek je blíže rozebírána problematika původního umístění a kompozice díla. Základem pro řešení této problematiky se staly výsledky restaurátorského průzkumu a pokusy restaurátora o objasnění původní kompozice. Z takto raného období není dochováno... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Olivetská hora u kostela sv. Mořice v Olomouci | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-09-07 | |
dc.description.department | Institute of Christian Art History | en_US |
dc.description.department | Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 66954 | |
dc.title.translated | Mount of Olives at Church of St. Morris in Olomouc | en_US |
dc.contributor.referee | Mudra, Aleš | |
dc.identifier.aleph | 001458856 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Christian Arts | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Christian Arts | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | RESUMÉ BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Téma: Olivetská hora u kostela sv. Mořice v Olomouci Řešitel: Andrea Kaňková Rok: 2009 Hlavním cílem této práce bylo shromáždit a systematizovat dostupné informace a dosavadní hypotézy týkající se pozdně gotického sousoší Olivetské hory od kostela sv. Mořice v Olomouci. Práce je strukturována tak, aby postihla co nejvíce možných aspektů tohoto uměleckého díla a nezaměřuje se tedy pouze na jednu oblast, ale snaží se zprostředkovat co nejkomplexnější pohled. Na začátku práce je kladen důraz na faktografický základ v podobě popisu sousoší a výsledků jeho restaurátorského průzkumu. Dále je představen vývoj dosavadního uměleckohistorického bádání, které se odehrávalo především na poli formální analýzy díla a jehož výsledkem je v současnosti přesvědčivé datování díla do druhé čtvrtiny 15. století. Následující kapitoly pak zpracovávají podněty z nejnovější literatury a zaměřují se na oblasti čerstvě otevřené, jako je hledání možného objednavatele díla, původní vzhled, kompozice a umístění sousoší a doposud nejvíce opomíjená ikonografie. Z těchto otázek je blíže rozebírána problematika původního umístění a kompozice díla. Základem pro řešení této problematiky se staly výsledky restaurátorského průzkumu a pokusy restaurátora o objasnění původní kompozice. Z takto raného období není dochováno... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014588560106986 | |