dc.contributor.advisor | Novotná, Eva | |
dc.creator | Krejčí, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T23:17:05Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T23:17:05Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/29246 | |
dc.description.abstract | Téma bakalářské práce: Pražské metro Řešitel: Tomáš KREJČÍ Vedoucí: Mgr. Eva NOVOTNÁ RESUMÉ: Má bakalářská práce se zabývá fenoménem pražského metra. Kromě nesporného dopravního významu má tento soubor staveb i hodnotu architektonickou a stavební. Metro můžeme zařadit mezi stavby, které tvoří tzv. technickou architekturu, což je souhrnné označení inženýrských a průmyslových děl. Cílem mé práce je obohatit Ústav dějin křesťanského umění o bádání v oblasti těchto staveb. Práce má přehledový charakter, který postupně přestavuje pět klíčových oblastí vztahujících se k pražskému metru. V první části je popsán složitý dějinný vývoj projektu podzemní dráhy, v druhé části se zabývám projekčními a dodavatelskými vazbami na jeho stavbě, třetí kapitola se věnuje urbanistickému konceptu, čtvrtá architektonickému řešení a pátá řešení konstrukčnímu, naopak jsem se nezabýval uměleckou výzdobou stanic. Mou snahou bylo vytvořit práci interdisciplinárního charakteru, která by odrážela historické, architektonické a technické poznatky v uvedené problematice. Za základ mého bádání jsem zvolil vizuální průzkum popisovaného objektu. Tento vizuální průzkum jsem porovnal s vlastními zkušenostmi, doplněnými odbornou literaturou. V rámci dostupné literatury, jsem se též zabýval studiem nepsaných pramenů ve formě fotografií a plánů... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Prague metro This bachelor thesis deals with the Prague Metro. The modern means of transport in addition to its main functions the role of architectural. My thesis deals with the history, incorporating urbanism and links to the organism of Prague. In addition, the work its examines the architectural and construction principles implemented within the building. The work of compiling and analysis of individual works of literature and with the help of my own experience. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Pražské metro | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-09-07 | |
dc.description.department | Institute of Christian Art History | en_US |
dc.description.department | Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 66965 | |
dc.title.translated | Prague Metro | en_US |
dc.contributor.referee | Zikmund, Jan | |
dc.identifier.aleph | 001131888 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Christian Arts | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Christian Arts | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Téma bakalářské práce: Pražské metro Řešitel: Tomáš KREJČÍ Vedoucí: Mgr. Eva NOVOTNÁ RESUMÉ: Má bakalářská práce se zabývá fenoménem pražského metra. Kromě nesporného dopravního významu má tento soubor staveb i hodnotu architektonickou a stavební. Metro můžeme zařadit mezi stavby, které tvoří tzv. technickou architekturu, což je souhrnné označení inženýrských a průmyslových děl. Cílem mé práce je obohatit Ústav dějin křesťanského umění o bádání v oblasti těchto staveb. Práce má přehledový charakter, který postupně přestavuje pět klíčových oblastí vztahujících se k pražskému metru. V první části je popsán složitý dějinný vývoj projektu podzemní dráhy, v druhé části se zabývám projekčními a dodavatelskými vazbami na jeho stavbě, třetí kapitola se věnuje urbanistickému konceptu, čtvrtá architektonickému řešení a pátá řešení konstrukčnímu, naopak jsem se nezabýval uměleckou výzdobou stanic. Mou snahou bylo vytvořit práci interdisciplinárního charakteru, která by odrážela historické, architektonické a technické poznatky v uvedené problematice. Za základ mého bádání jsem zvolil vizuální průzkum popisovaného objektu. Tento vizuální průzkum jsem porovnal s vlastními zkušenostmi, doplněnými odbornou literaturou. V rámci dostupné literatury, jsem se též zabýval studiem nepsaných pramenů ve formě fotografií a plánů... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Prague metro This bachelor thesis deals with the Prague Metro. The modern means of transport in addition to its main functions the role of architectural. My thesis deals with the history, incorporating urbanism and links to the organism of Prague. In addition, the work its examines the architectural and construction principles implemented within the building. The work of compiling and analysis of individual works of literature and with the help of my own experience. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011318880106986 | |