Zobrazit minimální záznam

The media presentment of Václav Havel in the selected periods 2003-2008
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorHudečková, Martina
dc.date.accessioned2017-04-21T00:16:55Z
dc.date.available2017-04-21T00:16:55Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29357
dc.description.abstractBakalářská práce "Mediální obraz Václava Havla ve vybraných obdobích 2003-2008" se pokouší nastínit konstrukce mediálního obrazu bývalého českého prezidenta Václava Havla po jeho odchodu z této funkce ve dvou českých denících - v Lidových novinách a Právu. Analyzována budou dvě vybraná období. Prvním zkoumaným časovým úsekem jsou dva měsíce po skončení jeho prezidentské funkce, druhým úsekem stejné dva měsíce o pět let později: konkrétně tedy a) 1.2. - 31.3.2003 a b) 1.2. - 31.3.2008. POmocí obsahové analýzy budou popisovány články, ve kterých se vyskytne osoba Václava Havla a fotografický materiál, na kterém bude vyobrazen. Základním teoretickým východiskem práce je teorie sociální konstrukce reality a metodologickým kvantitativní obsahová analýza. Práce se bude snažit zjistit, jak postupují vybraná média ve vytváření mediálního obrazu známé osobnosti, zda účelně používají určité opakující se postupy a tendence. Hlavním cílem je pokusit se naznačit, jaký obraz Havlovi deníky zakotvené v různých názorových spektrech konstruují, zda pozitivní či negativní, zda se snaží o objektivitu nebo mají sklony k emotivním, subjektivním hodnocením. Jelikož je výzkum pouze menší sondou, není jeho prioritou stanovit Havlův definitivní mediální obraz, ale pouze pokus o naznačení principů, které mohou média využít v...cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis "The media presentment oj Vaclav Havel in the selected periods 2003-2008" tries to delineate constructions of media presentment of the late president of Czech Republic Václav Havel after leaving presidency. We will analyze two selected periods in two czech journals - Lidové noviny and Právo. The periods are defined: a) 1.2. - 31.3.2003 and b) 1.2. 31.3.2008. The first period covers two months after the end of Havel"s president function, the second period contents the same two months five years later, so we could make a comparison what has changed during those five years in the media presentment of Havel. We will describe textual matter as well as photographies, using quantitative and qualitative analysis. The basic theoretic resource is the theory of the social construction of reality and the basic methodological resource will be the quantitative analysis. The diploma thesis will try to discover, how the selected medias go in making the media presentment of a famous person; if they use some repeating procedures or habits. The main aim is to intimate constructions of media presentments: if selected media will construct positive or negative presentments of Václav Havel, if they will try to be objective or they will have inclinations to use some emotive and subjective valuations. Because we will...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleMediální obraz Václava Havla ve vybraných obdobích 2003-2008cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-26
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId81903
dc.title.translatedThe media presentment of Václav Havel in the selected periods 2003-2008en_US
dc.contributor.refereeVochocová, Lenka
dc.identifier.aleph001193589
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Mediální obraz Václava Havla ve vybraných obdobích 2003-2008" se pokouší nastínit konstrukce mediálního obrazu bývalého českého prezidenta Václava Havla po jeho odchodu z této funkce ve dvou českých denících - v Lidových novinách a Právu. Analyzována budou dvě vybraná období. Prvním zkoumaným časovým úsekem jsou dva měsíce po skončení jeho prezidentské funkce, druhým úsekem stejné dva měsíce o pět let později: konkrétně tedy a) 1.2. - 31.3.2003 a b) 1.2. - 31.3.2008. POmocí obsahové analýzy budou popisovány články, ve kterých se vyskytne osoba Václava Havla a fotografický materiál, na kterém bude vyobrazen. Základním teoretickým východiskem práce je teorie sociální konstrukce reality a metodologickým kvantitativní obsahová analýza. Práce se bude snažit zjistit, jak postupují vybraná média ve vytváření mediálního obrazu známé osobnosti, zda účelně používají určité opakující se postupy a tendence. Hlavním cílem je pokusit se naznačit, jaký obraz Havlovi deníky zakotvené v různých názorových spektrech konstruují, zda pozitivní či negativní, zda se snaží o objektivitu nebo mají sklony k emotivním, subjektivním hodnocením. Jelikož je výzkum pouze menší sondou, není jeho prioritou stanovit Havlův definitivní mediální obraz, ale pouze pokus o naznačení principů, které mohou média využít v...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "The media presentment oj Vaclav Havel in the selected periods 2003-2008" tries to delineate constructions of media presentment of the late president of Czech Republic Václav Havel after leaving presidency. We will analyze two selected periods in two czech journals - Lidové noviny and Právo. The periods are defined: a) 1.2. - 31.3.2003 and b) 1.2. 31.3.2008. The first period covers two months after the end of Havel"s president function, the second period contents the same two months five years later, so we could make a comparison what has changed during those five years in the media presentment of Havel. We will describe textual matter as well as photographies, using quantitative and qualitative analysis. The basic theoretic resource is the theory of the social construction of reality and the basic methodological resource will be the quantitative analysis. The diploma thesis will try to discover, how the selected medias go in making the media presentment of a famous person; if they use some repeating procedures or habits. The main aim is to intimate constructions of media presentments: if selected media will construct positive or negative presentments of Václav Havel, if they will try to be objective or they will have inclinations to use some emotive and subjective valuations. Because we will...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990011935890106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV