Význam hry a hraní rolí v andragogice
The function of game and role playing in adult education
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29380Identifikátory
SIS: 74438
Kolekce
- Kvalifikační práce [23974]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pivoňková, Lucie
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
22. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Předmětem této práce je hra, role a hraní rolí ve výchově, vzdělávání a personální praxi. Práce využívá poznatků z pedagogiky, psychologie a sociologie, se zaměřením na sociální interakci a rozvoj osobnosti. Seznamuje se základními výchovně-vzdělávacími a terapeutickými metodami a postupy, včetně metod z oblasti vzdělávání dospělých, jejichž jádro tvoří hraní rolí. Předkládá stručnou charakteristiku jednotlivých metod, včetně popisu jejich využití. Současně vyzdvihuje ty oblasti, pro které může být hraní rolí přínosem - rozvoj postojů, schopností, dovedností a vědomostí. Důraz je kladen zvláště na socializaci a sociální učení. Práce je nastíněním možností, které hra rolí ve výchově, vzdělávání a personální práci nabízí.
The subjects of this work are game, role and role playing in upbringing, education and training, and in personnel practice. The work uses knowledge of pedagogy, psychology and sociology, and focuses on social interaction and personality development. It introduces basic educational, training and therapeutic methods and procedures, including methods in the field of adult education, where the core of these methods lies in playing roles. It presents brief characteristics of individual methods, including descriptions of their use. It also points out the areas which may benefit from role playing - development of attitudes, abilities, skills and knowledge. Emphasis is put particularly on socialization and social learning. The work outlines the possibilities offered by role playing in upbringing, education and personnel practice.