Psychologické aspekty vztahů na dálku
Psychological aspects of long-distance relationships
diplomová práce (OBHÁJENO)
Důvod omezené dostupnosti:
Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29514Identifikátory
SIS: 85341
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štětovská, Iva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
17. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem diplomové práce je proniknout do problematiky vztahů na dálku, konkrétně manželských a nesezdaných párů, a přispět tak k porozumění tomuto specifickému druhu vztahu. Složitosti charakterizující interakci partnerů, popř. jednotlivců, kteří mají vztah na dálku, jsou obsáhnuty dvojím způsobem: na základě seznámení se s dosavadními poznatky ze zahraničních studií a pomocí rozhovorů s lidmi, kteří mají se vztahem na dálku přímou zkušenost. Metoda rozhovoru umožňuje nahlédnout na vztahy na dálku z pohledu konkrétní partnerské dvojice, popř. jednotlivce, a popsat tak vybrané související psychologické aspekty.
The aim of this thesis is to examine the phenomenon of long-distance relationships, more specifically in married and unmarried couples, and to thereby contribute to the understanding of this specific type of relationship. The complexities which characterise partner interaction, resp. the individuals leading a long-distance relationship, are captured in this thesis in two ways: based on the acquaintance with the existing findings from world studies, and with the help of interviews with people who have direct experience with longdistance relationships. The interview method used enables us to look at long-distance relationships from the point of view of specific couples, resp. the individuals comprising the couples, and to thereby identify the related psychological aspects.