Analýza difenciace cenové, časové a vzdálenostní akcesibility v rámci sítě ČD
Analysis of price, time and distance accessibility diferentitation in the Czech railroad system
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29760Identifikátory
SIS: 67315
Kolekce
- Kvalifikační práce [20091]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lysák, Jakub
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Kartografie a geoinformatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie
Datum obhajoby
25. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
akcesibilita, železniční doprava, síťová analýza, Network AnalystKlíčová slova (anglicky)
transport accessibility, rail transport, network analysisAnalýza diferenciace cenové, asové a vzdálenostní akcesibility v rámci sít D Abstrakt Hlavním cílem diplomové práce je vy ešení otázky akcesibility v oblasti osobní železni ní p epravy v síti eských drah na území eské republiky. Díl ími cíli jsou analýzy vzdálenostní, cenové a asové dostupnosti železni ní osobní p epravy. K hlavním pramenným zdroj m práce pat í Železni ní jízdní ád D 2009 a geografická databáze Arc R 500. Základním nástrojem pro zpracování je geografický informa ní systém (GIS) s programovými nadstavbami zam enými na sí ové analýzy. K hlavním výstup m práce pat í databáze železni ních stanic s hodnotami o vzdálenostní, cenové a asové dostupnosti. Dalšími výstupy jsou díl í mapy prezentující jednotlivé druhy dostupností. Sou ástí výsledk je v neposlední ad také metodika stanovení odlišných druh akcesibilit, hodnocení použitých metod, hodnocení kvality model vzhledem k použitým dat m a konfrontace díl ích výsledk s ostatní literaturou. Klí ová slova: akcesibilita, železni ní doprava, sí ová analýza, dostupnost, modely dostupnosti, Network Analyst
Analysis of differences in price, time and distinct measures of accessibility for eské dráhy Abstract The main aim of this thesis is to resolve the issue of accessibility in the passenger rail network of eské dráhy in the Czech Republic. Secondary objectives are the analysis of distance, time availability, and price of passenger rail service. The main sources are the Railway Timetable 2009 and the geographic database Arc R 500. Basic tool for the processing is geographic information system (GIS) with extension Network Analyst. The main aim of the thesis is to provide a database with the values of distance, time availability and price. Secondary aims are to produce partial maps which present various types of accessibility. Part of the results are also the methodology for establishing different kinds of accessibility, the evaluation of methods used, and quality assessment models used in relation to the database and partial results of comparison with the literature. Keywords: transport accessibility, rail transport, network analysis, accessibility, availability of models, Network Analyst