Zobrazit minimální záznam

Proteins - New educational materials for education in biochemistry at secondary level
dc.contributor.advisorMartínek, Václav
dc.creatorFendrychová, Anna
dc.date.accessioned2017-04-21T02:43:16Z
dc.date.available2017-04-21T02:43:16Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29799
dc.description.abstractTato diplomová práce je zaměřena na přípravu didaktických materiálů na podporu výuky biochemie, konkrétně tématu aminokyseliny a proteiny, na středních školách. Vychází z vlastní analýzy zpracování daného tématu v českých středoškolských učebnicích, která v nich odhaluje některé nedostatky. Především se jedná o nedostatečný grafický doprovod probírané látky, malé množství motivačních prvků a slabá integrace učiva s jinými obory i s běžným životem. Podpůrné výukové materiály, vytvořené v rámci této práce, byly proto zaměřeny především na doplnění těchto nedostatků. Tyto materiály zahrnují graficky bohatou prezentaci, interaktivní animace denaturace a vysolování proteinů, vizualizující tyto procesy na makroskopické i molekulární úrovni, plakát prezentující strukturní vzorce kódovaných aminokyselin, 3D modely několika významných proteinů, rozšiřující texty i návody na studentské laboratorní práce. V rámci ověření byly tyto materiály otestovány při výuce biochemie na SŠ. Porovnání výsledků pretestů a posttestů ve třídě vyučované s použitím připravených materiálů proti kontrolní třídě ukázalo, že nasazení materiálů pomohlo studentům lépe pochopit vztahy mezi strukturou a vlastnostmi aminokyselin a proteinů, převážně proces denaturace a interakce určující 3D strukturu proteinů. Klíčová slova:...cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis is focused on creation of educational materials supporting the education of biochemistry, specifically amino acids and proteins, at secondary level. At first the analysis of Czech chemistry textbooks concerning the two topics - amino acids and proteins was performed. The major problems found were related to the insufficient graphical representation of biomolecules, unsatisfactory motivational components and insufficient integration of the topic with biology or everyday life experience. The supporting educational materials, presented in this work, supplement the widely used chemistry textbooks. The materials includes a graphic oriented presentation, interactive animations demonstrating the process of denaturation and precipitating of proteins at macroscopic and molecular level, poster presenting the structural formulas of standard amino acids, 3D models of selected proteins, additional texts supporting the current topics concerning amino acids and proteins and the laboratory protocols for students. The presented support materials were evaluated at the secondary school conditions. They were tested in one class and the improvement of student's understanding of the topic was compared to the second class employing only the classical educational methods. The comparison of the results of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectamino acidsen_US
dc.subjectbiochemistryen_US
dc.subjectdenaturationen_US
dc.subjectproteinsen_US
dc.subjectPPT presentationen_US
dc.subjectaminokyselinycs_CZ
dc.subjectbiochemiecs_CZ
dc.subjectdenaturacecs_CZ
dc.subjectPPT presentacecs_CZ
dc.subjectproteinycs_CZ
dc.titleNové materiály na podporu výuky Biochemie na SŠ, Proteinycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-01
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId36846
dc.title.translatedProteins - New educational materials for education in biochemistry at secondary levelen_US
dc.contributor.refereeTeplá, Milada
dc.identifier.aleph001279872
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství chemie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Biology for Secondary Schools - Teaching of Chemistry for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistryen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství chemie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Biology for Secondary Schools - Teaching of Chemistry for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce je zaměřena na přípravu didaktických materiálů na podporu výuky biochemie, konkrétně tématu aminokyseliny a proteiny, na středních školách. Vychází z vlastní analýzy zpracování daného tématu v českých středoškolských učebnicích, která v nich odhaluje některé nedostatky. Především se jedná o nedostatečný grafický doprovod probírané látky, malé množství motivačních prvků a slabá integrace učiva s jinými obory i s běžným životem. Podpůrné výukové materiály, vytvořené v rámci této práce, byly proto zaměřeny především na doplnění těchto nedostatků. Tyto materiály zahrnují graficky bohatou prezentaci, interaktivní animace denaturace a vysolování proteinů, vizualizující tyto procesy na makroskopické i molekulární úrovni, plakát prezentující strukturní vzorce kódovaných aminokyselin, 3D modely několika významných proteinů, rozšiřující texty i návody na studentské laboratorní práce. V rámci ověření byly tyto materiály otestovány při výuce biochemie na SŠ. Porovnání výsledků pretestů a posttestů ve třídě vyučované s použitím připravených materiálů proti kontrolní třídě ukázalo, že nasazení materiálů pomohlo studentům lépe pochopit vztahy mezi strukturou a vlastnostmi aminokyselin a proteinů, převážně proces denaturace a interakce určující 3D strukturu proteinů. Klíčová slova:...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis is focused on creation of educational materials supporting the education of biochemistry, specifically amino acids and proteins, at secondary level. At first the analysis of Czech chemistry textbooks concerning the two topics - amino acids and proteins was performed. The major problems found were related to the insufficient graphical representation of biomolecules, unsatisfactory motivational components and insufficient integration of the topic with biology or everyday life experience. The supporting educational materials, presented in this work, supplement the widely used chemistry textbooks. The materials includes a graphic oriented presentation, interactive animations demonstrating the process of denaturation and precipitating of proteins at macroscopic and molecular level, poster presenting the structural formulas of standard amino acids, 3D models of selected proteins, additional texts supporting the current topics concerning amino acids and proteins and the laboratory protocols for students. The presented support materials were evaluated at the secondary school conditions. They were tested in one class and the improvement of student's understanding of the topic was compared to the second class employing only the classical educational methods. The comparison of the results of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.identifier.lisID990012798720106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV