Zobrazit minimální záznam

Influence of education and work environment on selection and view on different kinds of physiotherapy methods used in therapy of sclerosis multiplex
dc.contributor.advisorŘasová, Kamila
dc.creatorMiškovská, Anna
dc.date.accessioned2018-10-10T16:30:56Z
dc.date.available2018-10-10T16:30:56Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29838
dc.description.abstractObjective of this thesis was verifying an influence of education and work environment on selection and view on different kinds of physiotherapy methods. It was compared diference between three units : students of 2.LF UK , 3.LF UK and experienced physioterapists, used a special anonymous questionnaire taken from PhDr.Kamila Řasová, PhD.(partly supplemented by other methods). There were 5 methods included in the research. Vojta's method ,Perfetti method, PNF method, psychomotor stimulation and Bobath. The student's results showed that views were similar only in two methods, PNF and Vojta's method. For the other methods statistically signifiant diference was found. A hypothesis of influence for education were confirmed by the results. Views of physioterapist with long experience could not be compared due to the low number of respondents from KRL Motol. The difference of view has been studied between students of 3.LF UK and physioterapist from FNKV too. There was found significant difference between students theoretical knowledges and practical experience of physioterapist.en_US
dc.description.abstractTato práce je zaměřena na problematiku rozdílného náhledu a uchopení jednotlivých fyzioterapeutických metodik z hlediska neurorehabilitace v rámci pražských lékařských fakult a rehabilitačních klinik. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zdali se náhled na dané terapeutické postupy liší u studentů 2. a 3. lékařské fakulty UK a podobně zdali se liší názory fyzioterapeutů pracujících na klinice rehabilitačního lékařství FNKV (dále jen KRL FNKV) od názorů fyzioterapeutů pracujících na Klinice rehabilitace 2. LF UK a FN Motol. Tedy, zda má odlišné pracovní prostředí či vzdělání vliv na výběr a uchopení jednotlivých fyzioterapeutických metodik. Do průzkumu byly zařazeny tyto metodiky: Vojtova metoda reflexní lokomoce, metoda Perfetti, metoda PNF, senzomotorická stimulace a Bobath koncept. Pro získání potřebných dat byl použit nestandardizovaný anonymní dotazník, který byl převzat od PhDr. Kamily Řasové, PhD. a částečně doplněn o další metodiky (přesné znění dotazníku je přílohou č. 1 této práce). Z výsledků dotazníkového šetření bylo zjištěno, že názory studentů daných fakult se shodují pouze u metody PNF a Vojtovy metody. U zbylých metodik byl potvrzen statisticky významný rozdíl, čímž byly potvrzeny hypotézy o vlivu odlišné výuky. Názory fyzioterapeutů s dlouholetou praxí nebylo možno prokazatelně porovnat pro...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 3. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleVliv vzdělání a pracovního prostředí na výběr a uchopení jednotlivých fyzioterapeutických metodik užívaných při léčbě sclerosis multiplexcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-02
dc.description.departmentKlinika rehabilitačního lékařstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation Medicineen_US
dc.description.facultyThird Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty3. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId78535
dc.title.translatedInfluence of education and work environment on selection and view on different kinds of physiotherapy methods used in therapy of sclerosis multiplexen_US
dc.contributor.refereeHonců, Pavla
dc.identifier.aleph001231105
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs3. lékařská fakulta::Klinika rehabilitačního lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enThird Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation Medicineen_US
uk.faculty-name.cs3. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enThird Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs3.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce je zaměřena na problematiku rozdílného náhledu a uchopení jednotlivých fyzioterapeutických metodik z hlediska neurorehabilitace v rámci pražských lékařských fakult a rehabilitačních klinik. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zdali se náhled na dané terapeutické postupy liší u studentů 2. a 3. lékařské fakulty UK a podobně zdali se liší názory fyzioterapeutů pracujících na klinice rehabilitačního lékařství FNKV (dále jen KRL FNKV) od názorů fyzioterapeutů pracujících na Klinice rehabilitace 2. LF UK a FN Motol. Tedy, zda má odlišné pracovní prostředí či vzdělání vliv na výběr a uchopení jednotlivých fyzioterapeutických metodik. Do průzkumu byly zařazeny tyto metodiky: Vojtova metoda reflexní lokomoce, metoda Perfetti, metoda PNF, senzomotorická stimulace a Bobath koncept. Pro získání potřebných dat byl použit nestandardizovaný anonymní dotazník, který byl převzat od PhDr. Kamily Řasové, PhD. a částečně doplněn o další metodiky (přesné znění dotazníku je přílohou č. 1 této práce). Z výsledků dotazníkového šetření bylo zjištěno, že názory studentů daných fakult se shodují pouze u metody PNF a Vojtovy metody. U zbylých metodik byl potvrzen statisticky významný rozdíl, čímž byly potvrzeny hypotézy o vlivu odlišné výuky. Názory fyzioterapeutů s dlouholetou praxí nebylo možno prokazatelně porovnat pro...cs_CZ
uk.abstract.enObjective of this thesis was verifying an influence of education and work environment on selection and view on different kinds of physiotherapy methods. It was compared diference between three units : students of 2.LF UK , 3.LF UK and experienced physioterapists, used a special anonymous questionnaire taken from PhDr.Kamila Řasová, PhD.(partly supplemented by other methods). There were 5 methods included in the research. Vojta's method ,Perfetti method, PNF method, psychomotor stimulation and Bobath. The student's results showed that views were similar only in two methods, PNF and Vojta's method. For the other methods statistically signifiant diference was found. A hypothesis of influence for education were confirmed by the results. Views of physioterapist with long experience could not be compared due to the low number of respondents from KRL Motol. The difference of view has been studied between students of 3.LF UK and physioterapist from FNKV too. There was found significant difference between students theoretical knowledges and practical experience of physioterapist.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Klinika rehabilitačního lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990012311050106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV