dc.contributor.advisor | Řasová, Kamila | |
dc.creator | Miškovská, Anna | |
dc.date.accessioned | 2018-10-10T16:30:56Z | |
dc.date.available | 2018-10-10T16:30:56Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/29838 | |
dc.description.abstract | Objective of this thesis was verifying an influence of education and work environment on selection and view on different kinds of physiotherapy methods. It was compared diference between three units : students of 2.LF UK , 3.LF UK and experienced physioterapists, used a special anonymous questionnaire taken from PhDr.Kamila Řasová, PhD.(partly supplemented by other methods). There were 5 methods included in the research. Vojta's method ,Perfetti method, PNF method, psychomotor stimulation and Bobath. The student's results showed that views were similar only in two methods, PNF and Vojta's method. For the other methods statistically signifiant diference was found. A hypothesis of influence for education were confirmed by the results. Views of physioterapist with long experience could not be compared due to the low number of respondents from KRL Motol. The difference of view has been studied between students of 3.LF UK and physioterapist from FNKV too. There was found significant difference between students theoretical knowledges and practical experience of physioterapist. | en_US |
dc.description.abstract | Tato práce je zaměřena na problematiku rozdílného náhledu a uchopení jednotlivých fyzioterapeutických metodik z hlediska neurorehabilitace v rámci pražských lékařských fakult a rehabilitačních klinik. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zdali se náhled na dané terapeutické postupy liší u studentů 2. a 3. lékařské fakulty UK a podobně zdali se liší názory fyzioterapeutů pracujících na klinice rehabilitačního lékařství FNKV (dále jen KRL FNKV) od názorů fyzioterapeutů pracujících na Klinice rehabilitace 2. LF UK a FN Motol. Tedy, zda má odlišné pracovní prostředí či vzdělání vliv na výběr a uchopení jednotlivých fyzioterapeutických metodik. Do průzkumu byly zařazeny tyto metodiky: Vojtova metoda reflexní lokomoce, metoda Perfetti, metoda PNF, senzomotorická stimulace a Bobath koncept. Pro získání potřebných dat byl použit nestandardizovaný anonymní dotazník, který byl převzat od PhDr. Kamily Řasové, PhD. a částečně doplněn o další metodiky (přesné znění dotazníku je přílohou č. 1 této práce). Z výsledků dotazníkového šetření bylo zjištěno, že názory studentů daných fakult se shodují pouze u metody PNF a Vojtovy metody. U zbylých metodik byl potvrzen statisticky významný rozdíl, čímž byly potvrzeny hypotézy o vlivu odlišné výuky. Názory fyzioterapeutů s dlouholetou praxí nebylo možno prokazatelně porovnat pro... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, 3. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vliv vzdělání a pracovního prostředí na výběr a uchopení jednotlivých fyzioterapeutických metodik užívaných při léčbě sclerosis multiplex | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-06-02 | |
dc.description.department | Klinika rehabilitačního lékařství | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Rehabilitation Medicine | en_US |
dc.description.faculty | Third Faculty of Medicine | en_US |
dc.description.faculty | 3. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 78535 | |
dc.title.translated | Influence of education and work environment on selection and view on different kinds of physiotherapy methods used in therapy of sclerosis multiplex | en_US |
dc.contributor.referee | Honců, Pavla | |
dc.identifier.aleph | 001231105 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physiotherapy | en_US |
thesis.degree.discipline | Fyzioterapie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializace ve zdravotnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializations in Health Service | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | 3. lékařská fakulta::Klinika rehabilitačního lékařství | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Third Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation Medicine | en_US |
uk.faculty-name.cs | 3. lékařská fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Third Faculty of Medicine | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | 3.LF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Fyzioterapie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physiotherapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace ve zdravotnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specializations in Health Service | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce je zaměřena na problematiku rozdílného náhledu a uchopení jednotlivých fyzioterapeutických metodik z hlediska neurorehabilitace v rámci pražských lékařských fakult a rehabilitačních klinik. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zdali se náhled na dané terapeutické postupy liší u studentů 2. a 3. lékařské fakulty UK a podobně zdali se liší názory fyzioterapeutů pracujících na klinice rehabilitačního lékařství FNKV (dále jen KRL FNKV) od názorů fyzioterapeutů pracujících na Klinice rehabilitace 2. LF UK a FN Motol. Tedy, zda má odlišné pracovní prostředí či vzdělání vliv na výběr a uchopení jednotlivých fyzioterapeutických metodik. Do průzkumu byly zařazeny tyto metodiky: Vojtova metoda reflexní lokomoce, metoda Perfetti, metoda PNF, senzomotorická stimulace a Bobath koncept. Pro získání potřebných dat byl použit nestandardizovaný anonymní dotazník, který byl převzat od PhDr. Kamily Řasové, PhD. a částečně doplněn o další metodiky (přesné znění dotazníku je přílohou č. 1 této práce). Z výsledků dotazníkového šetření bylo zjištěno, že názory studentů daných fakult se shodují pouze u metody PNF a Vojtovy metody. U zbylých metodik byl potvrzen statisticky významný rozdíl, čímž byly potvrzeny hypotézy o vlivu odlišné výuky. Názory fyzioterapeutů s dlouholetou praxí nebylo možno prokazatelně porovnat pro... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Objective of this thesis was verifying an influence of education and work environment on selection and view on different kinds of physiotherapy methods. It was compared diference between three units : students of 2.LF UK , 3.LF UK and experienced physioterapists, used a special anonymous questionnaire taken from PhDr.Kamila Řasová, PhD.(partly supplemented by other methods). There were 5 methods included in the research. Vojta's method ,Perfetti method, PNF method, psychomotor stimulation and Bobath. The student's results showed that views were similar only in two methods, PNF and Vojta's method. For the other methods statistically signifiant diference was found. A hypothesis of influence for education were confirmed by the results. Views of physioterapist with long experience could not be compared due to the low number of respondents from KRL Motol. The difference of view has been studied between students of 3.LF UK and physioterapist from FNKV too. There was found significant difference between students theoretical knowledges and practical experience of physioterapist. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Klinika rehabilitačního lékařství | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.identifier.lisID | 990012311050106986 | |