Analýza náplně a obsahu učivových map českých učebnic zeměpisu ve vztahu ke školním atlasům
Analysis of Contents of Teaching Maps of Czech Geography Textbooks and School Atlases
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29951Identifiers
Study Information System: 80606
Collections
- Kvalifikační práce [20091]
Author
Advisor
Referee
Bláha, Jan Daniel
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Geography and Cartography
Department
Department of Applied Geoinformatics and Cartography
Date of defense
18. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
učivová mapa, školní atlas, obsah, náplňKeywords (English)
teaching map, school atlas, contentAnalýza náplně a obsahu učivových map českých učebnic zeměpisu ve vztahu ke školním atlasům. Abstrakt Cílem této bakalářské práce je stanovit metodiku výpočtu obsahu a náplně map a aplikovat ji na vybrané učivové a atlasové mapy. První část je věnována současnému stavu dané problematiky. Následuje metodika, ve které jsou představeny použité mapy a následně samotný výpočet obsahu a náplně map. V kapitole výsledky jsou okomentovány obsahy a náplně jednotlivých map a provedeno jejich srovnání a vyhodnocení. Výsledná metodika může sloužit pro další analýzu map. Klíčová slova: učivová mapa, školní atlas, obsah, náplň
Analysis of contents of teaching maps of czech geography textbooks and school atlases. Abstract The aim of this thesis is to define the method of calculating the content of maps and apply it to selected teaching maps and atlas maps. The first part tells something about the current state of the issue. Methodology is the second part in which maps are presented and the calculation of content and charge maps. In the chapter results are commented the contents of individual maps and the comparisons and evaluations are made. The finaly methodology can be helpfull for further analysis of maps. Key words: teaching map, school atlas, content