Zobrazit minimální záznam

Cartographic representation of the development of pupils' ideas about spatial layout and geography of the Czechia
dc.contributor.advisorBláha, Jan Daniel
dc.creatorPastuchová, Tereza
dc.date.accessioned2017-04-21T03:30:08Z
dc.date.available2017-04-21T03:30:08Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29958
dc.description.abstractCílem této práce je provést analýzu představ žáků různého věku a bydliště o prostorovém uspořádání a geografii Česka. Výstupem jsou především mapy, které poskytnou názorné srovnání těchto představ. Zvolenou metodou výzkumu je dotazníkové šetření, které proběhlo na čtyřech českých školách. Začátek práce je věnován teorii mentálních map, stanovení hypotéz a průběhu dotazníkového šetření. Vlastní analýza je pak rozdělena na tři části. Hlavní úkol první části spočívá ve vytvoření tzv. agregované mapy mentálních map Česka (pro každou školu zvlášť). Druhá část zkoumá přesnost lokalizace Prahy na těchto mapách. Poslední částí výzkumu je analýza preferencí žáků pro jejich trvalé bydlení. Závěr práce patří souhrnnému zhodnocení výsledků a přináší podněty pro další možné podobné výzkumy a využití práce.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze the ideas of students of various ages and residence about spatial layout and geography of the Czech Republic. The output is mainly maps that provide visual comparison of these concepts. The method of research is the survey which was carried out on four Czech schools. The beginning of the paper is devoted to the theory of mental maps, specification of hypotheses and the administration of the questionnaire. The analysis of the data is then divided into three parts. The main task of the first part involves the creation of so-called aggregate mental maps of a map of the Czechia (for each school separately). The second part examines the positioning accuracy of Prague on these maps. The last part of the research is to analyze preferences of students for their permanent housing. The conclusion of the study includes a summary evaluation of the results and provides suggestions for further research and possible use of this study.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectmental maps of Czechiaen_US
dc.subjectaggregationen_US
dc.subjectlocalizationen_US
dc.subjectpreferencesen_US
dc.subjectsurveyen_US
dc.subjectmentální mapa Českacs_CZ
dc.subjectagregacecs_CZ
dc.subjectlokalizacecs_CZ
dc.subjectpreferencecs_CZ
dc.subjectdotazníkové šetřenícs_CZ
dc.titleKartografické znázornění vývoje představ žáků o prostorovém uspořádání a geografii Českacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-18
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId67905
dc.title.translatedCartographic representation of the development of pupils' ideas about spatial layout and geography of the Czechiaen_US
dc.contributor.refereeHudeček, Tomáš
dc.identifier.aleph001276078
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeografie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineGeography Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGeografie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enGeography Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je provést analýzu představ žáků různého věku a bydliště o prostorovém uspořádání a geografii Česka. Výstupem jsou především mapy, které poskytnou názorné srovnání těchto představ. Zvolenou metodou výzkumu je dotazníkové šetření, které proběhlo na čtyřech českých školách. Začátek práce je věnován teorii mentálních map, stanovení hypotéz a průběhu dotazníkového šetření. Vlastní analýza je pak rozdělena na tři části. Hlavní úkol první části spočívá ve vytvoření tzv. agregované mapy mentálních map Česka (pro každou školu zvlášť). Druhá část zkoumá přesnost lokalizace Prahy na těchto mapách. Poslední částí výzkumu je analýza preferencí žáků pro jejich trvalé bydlení. Závěr práce patří souhrnnému zhodnocení výsledků a přináší podněty pro další možné podobné výzkumy a využití práce.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this study is to analyze the ideas of students of various ages and residence about spatial layout and geography of the Czech Republic. The output is mainly maps that provide visual comparison of these concepts. The method of research is the survey which was carried out on four Czech schools. The beginning of the paper is devoted to the theory of mental maps, specification of hypotheses and the administration of the questionnaire. The analysis of the data is then divided into three parts. The main task of the first part involves the creation of so-called aggregate mental maps of a map of the Czechia (for each school separately). The second part examines the positioning accuracy of Prague on these maps. The last part of the research is to analyze preferences of students for their permanent housing. The conclusion of the study includes a summary evaluation of the results and provides suggestions for further research and possible use of this study.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990012760780106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV