dc.creator | Trávníková, Věra | |
dc.date.accessioned | 2017-03-17T10:50:42Z | |
dc.date.available | 2017-03-17T10:50:42Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3017 | |
dc.description.abstract | Cílem rigorózní práce byla analýza logopedické intervence u dětí s autismem v kraji Vysočina. Práce přináší celkový pohled na tuto péči v daném kraji, na její možnosti, podmínky i nedostatky. Celá práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část a členěna do pěti kapitol. V první kapitole se věnuji vymezení pojmu autismu, definici, terminologii, etiologii, výskytu a diagnostice. Ve druhé kapitole shrnuji aktuální poznatky týkající se problematiky komunikace u dětí s autismem. Tyto informace byly získány analýzou odborné literatury a využitím praktických zkušeností. Jsou zde analyzovány problémy, základní formy komunikace a její rozvoj. Ve třetí kapitole uvádím systém logopedické péče u dětí s touto diagnózou v kraji Vysočina. Tato část je dále členěna dle jednotlivých resortů, které tuto péči poskytují. Zaměřila jsem se na speciálně pedagogická centra a na údaje o klientech s poruchou autistického spektra. Ve čtvrté kapitole předkládám výzkum, jeho cíle, stanovené hypotézy, použitou metodologii, místo šetření a charakteristiku výzkumného vzorku.Vlastním šetřením se zabývám v páté kapitole, kde analýzuji anamnestické údaje. V další části shrnuji činnost speciálně pedagogických center, včetně zkušeností rodičů. Dále hodnotím logopedickou intervenci v kraji Vysočina. Zaznamenávám údaje získané od rodičů,... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The objective of the final work is analysis of logopedie intervention in autistic children in the Vysočina region. The work offers an overall view of the care in the region, its possibilities, conditions as well as deficiencies. The whole work is divided into the theoretical and practical part and five chapters. In the first chapter I am dealing with defining the term of autism, terminology, etiology, occurrence and diagnostics. In the second chapter I am summarizing the knowledge related to the problem of communication with autistic children. The information was obtained by studying specialized literature and using practical experience. Problems are analyzed here as well as the basic forms of communication and its development. In the third chapter I am describing the system oflogopedic care of autistic children in the Vysočina region. The thesis further gives an outline of individual facilities that provide the care. I concentrated on special pedagogy centres and the data about clients with autistic spectrum disorders. In the fourth chapter I am presenting the research, its objectives, proposed hypothesis, used methodology, place of investigation and characteristics of the research sample. The investigation itself is described in the fifth chapter where I am analyzing the anamnestic data. In the following... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Specifický vývoj řeči u dětí s autismem a rozvoj komunikačních schopností u dětí s diagnózou autismus | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-02-06 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 149057 | |
dc.title.translated | Specific speech development of autistic children and development of communication capabilities of autistic children | en_US |
dc.contributor.referee | Hájková, Vanda | |
dc.identifier.aleph | 002050467 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem rigorózní práce byla analýza logopedické intervence u dětí s autismem v kraji Vysočina. Práce přináší celkový pohled na tuto péči v daném kraji, na její možnosti, podmínky i nedostatky. Celá práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část a členěna do pěti kapitol. V první kapitole se věnuji vymezení pojmu autismu, definici, terminologii, etiologii, výskytu a diagnostice. Ve druhé kapitole shrnuji aktuální poznatky týkající se problematiky komunikace u dětí s autismem. Tyto informace byly získány analýzou odborné literatury a využitím praktických zkušeností. Jsou zde analyzovány problémy, základní formy komunikace a její rozvoj. Ve třetí kapitole uvádím systém logopedické péče u dětí s touto diagnózou v kraji Vysočina. Tato část je dále členěna dle jednotlivých resortů, které tuto péči poskytují. Zaměřila jsem se na speciálně pedagogická centra a na údaje o klientech s poruchou autistického spektra. Ve čtvrté kapitole předkládám výzkum, jeho cíle, stanovené hypotézy, použitou metodologii, místo šetření a charakteristiku výzkumného vzorku.Vlastním šetřením se zabývám v páté kapitole, kde analýzuji anamnestické údaje. V další části shrnuji činnost speciálně pedagogických center, včetně zkušeností rodičů. Dále hodnotím logopedickou intervenci v kraji Vysočina. Zaznamenávám údaje získané od rodičů,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The objective of the final work is analysis of logopedie intervention in autistic children in the Vysočina region. The work offers an overall view of the care in the region, its possibilities, conditions as well as deficiencies. The whole work is divided into the theoretical and practical part and five chapters. In the first chapter I am dealing with defining the term of autism, terminology, etiology, occurrence and diagnostics. In the second chapter I am summarizing the knowledge related to the problem of communication with autistic children. The information was obtained by studying specialized literature and using practical experience. Problems are analyzed here as well as the basic forms of communication and its development. In the third chapter I am describing the system oflogopedic care of autistic children in the Vysočina region. The thesis further gives an outline of individual facilities that provide the care. I concentrated on special pedagogy centres and the data about clients with autistic spectrum disorders. In the fourth chapter I am presenting the research, its objectives, proposed hypothesis, used methodology, place of investigation and characteristics of the research sample. The investigation itself is described in the fifth chapter where I am analyzing the anamnestic data. In the following... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020504670106986 | |