Vizuální versus verbální sdělení na titulních stránkách českých týdeníků
Visual versus verbal contents at the title pages of czech weekly magazines
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/30255Identifikátory
SIS: 60618
Kolekce
- Kvalifikační práce [6714]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fišerová, Michaela
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
18. 3. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce se zabývá dnes aktuálním tématem vztahu mezi texty a obrazy. Pokouší se zvolit relevantní sémiotické přístupy a všímá si principu metody dějin umění, ikonografie. Východiska obou metod se následně pokouší propojit, ukazuje jejich provázanost a nerozdělitelnost skrze nový pojem tak zvané "sémiografie". Tento metodologický přístup, který v sobě spojuje aspekty sémiotiky a ikonografie, je následně aplikován na pět vybraných titulních stránek předních českých týdeníků. Výsledky teoretických bádání i jednotlivých empirických analýz se snaží být zasazeny do diskurzu vizuální kultury/vizuálních studií. Nové uměnovědné platformy, která zkoumá obrazy jako nedílné součásti naší každodenní existence.
The thesis is concerned in the relationship between the words and images. It tries to describe a several relevant approaches of semiothics and it concerns in the basis princip of the method of history of art, iconography. Both of this methodolical approaches then tries to put together and it shows their cohesion and indiscerptibility through the new term of semiography. This methodological approach is apply on the five chosen title pages of major czech magazines. The teoretical results and evan the results of empirical analyses try to be use in the discursus of visual culture/ visual studies. The new scientific platform for understanding images as an integral part of our everyday lives.