Porovnání efektivity problémově a klasicky vedené výuky u žáků vyššího gymnázia
Comparing effectiveness of problem-based and traditional education of high school students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/30279Identifikátory
SIS: 51276
Kolekce
- Kvalifikační práce [20091]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čechová, Marie
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky biologie
Datum obhajoby
28. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
problémově vedená výuka, experimentální skupina, pretest, posttest IIKlíčová slova (anglicky)
problem-based education,experimental group,pretest,posttest IIV diplomové práci je porovnávána efektivita problémově a klasicky vedené výuky u žáků vyššího gymnázia na příkladu tematického celku dýchání člověka. Efektivita byla porovnávána pomocí výzkumného nástroje, který obsahuje pretest, posttest I a posttest II. Výsledky žáků v testech byly statisticky vyhodnoceny pomocí dvouvýběrových testů a korelační analýzy. Práce obsahuje také přípravy na dvě varianty výuky a praktická cvičení (včetně PowerPointové prezentace) a názory českých a zahraničních autorů na problémovou výuku a efektivitu ve školách.
In this diploma thesis is compared effectiveness of problem-based and traditional education of high school students as an example of thematical unit ?human respiration?. The effectiveness was compared with research work contains pretest,posttest I and posttest II. Student`s test`s results were statistical evaluated with two-sample tests and correlation analysis. This diploma thesis also contains preparations for both education alternatives and practical exercises (including presentation in PowerPoint) and czech and foreign autohors opinions of problem-based education and the effectivness of school.