dc.contributor.advisor | Čábelková, Inna | |
dc.creator | Mederlyová, Oľga | |
dc.date.accessioned | 2020-08-17T14:26:23Z | |
dc.date.available | 2020-08-17T14:26:23Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/30400 | |
dc.description.abstract | Tématem mé bakalářské práce je vzdělání v kontextu lidského rozvoje a jeho kulturní a ekonomické determinanty. Jedná se o mezinárodní srovnání, výzkumnou strategií je kvantitativní výzkum. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V teoretické části vymezuji pojem lidský rozvoj v kontextu kvality života, popisuji jeho tři hlavní dimenze dle Rozvojového programu OSN. Dále se zaměřuji na oblast vzdělání jako klíčovou dimenzi lidského rozvoje, zásadní význam vzdělání dokládám empirickými studiemi jiných autorů. Z oblasti kultury se zaměřuji na empirický výzkum G.Hofstedeho, konkrétně se blíže věnuji dimenzi individualismus/kolektivismus. Formuluji výzkumné otázky o přímo úměrném vztahu mezi vzdělanostní úrovní obyvatel jako klíčového aspektu lidského rozvoje coby závisle proměnné a individualismem a ekonomickou vyspělosti dané země (vyjádřeno jako HDP na osobu) coby nezávisle proměnných. Dle Inglehartovy hypotézy vzácnosti a Maslowovy hierarchie potřeb předpokládám rozdílnou roli individualismu a HDP ve vlivu na vzdělání u bohatých a u chudých zemí. V empirické části mé bakalářské práce testuji výzkumné otázky použitím regresní analýzy a vyhodnocuji výsledky výzkumu. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.title | Kulturní a ekonomické determinanty lidského rozvoje: individualismus, národní bohatství a vzdělanostní úroveň obyvatel | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-09-03 | |
dc.description.department | Studium humanitní vzdělanosti - Kvalifikační modul | cs_CZ |
dc.description.department | Liberal Arts and Humanities - Qualified Skills Module | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 67350 | |
dc.title.translated | Cultural and Economic Determinants of Human Development: Individualism, GDP and Education | en_US |
dc.contributor.referee | Svoboda, Miroslav | |
dc.identifier.aleph | 001164129 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Liberal Arts and Humanities | en_US |
thesis.degree.discipline | Studium humanitní vzdělanosti | cs_CZ |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Studium humanitní vzdělanosti - Kvalifikační modul | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Liberal Arts and Humanities - Qualified Skills Module | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Studium humanitní vzdělanosti | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Liberal Arts and Humanities | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem mé bakalářské práce je vzdělání v kontextu lidského rozvoje a jeho kulturní a ekonomické determinanty. Jedná se o mezinárodní srovnání, výzkumnou strategií je kvantitativní výzkum. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V teoretické části vymezuji pojem lidský rozvoj v kontextu kvality života, popisuji jeho tři hlavní dimenze dle Rozvojového programu OSN. Dále se zaměřuji na oblast vzdělání jako klíčovou dimenzi lidského rozvoje, zásadní význam vzdělání dokládám empirickými studiemi jiných autorů. Z oblasti kultury se zaměřuji na empirický výzkum G.Hofstedeho, konkrétně se blíže věnuji dimenzi individualismus/kolektivismus. Formuluji výzkumné otázky o přímo úměrném vztahu mezi vzdělanostní úrovní obyvatel jako klíčového aspektu lidského rozvoje coby závisle proměnné a individualismem a ekonomickou vyspělosti dané země (vyjádřeno jako HDP na osobu) coby nezávisle proměnných. Dle Inglehartovy hypotézy vzácnosti a Maslowovy hierarchie potřeb předpokládám rozdílnou roli individualismu a HDP ve vlivu na vzdělání u bohatých a u chudých zemí. V empirické části mé bakalářské práce testuji výzkumné otázky použitím regresní analýzy a vyhodnocuji výsledky výzkumu. | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Studium humanitní vzdělanosti - Kvalifikační modul | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011641290106986 | |