Zobrazit minimální záznam

Cultural and Economic Determinants of Human Development: Individualism, GDP and Education
dc.contributor.advisorČábelková, Inna
dc.creatorMederlyová, Oľga
dc.date.accessioned2020-08-17T14:26:23Z
dc.date.available2020-08-17T14:26:23Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30400
dc.description.abstractTématem mé bakalářské práce je vzdělání v kontextu lidského rozvoje a jeho kulturní a ekonomické determinanty. Jedná se o mezinárodní srovnání, výzkumnou strategií je kvantitativní výzkum. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V teoretické části vymezuji pojem lidský rozvoj v kontextu kvality života, popisuji jeho tři hlavní dimenze dle Rozvojového programu OSN. Dále se zaměřuji na oblast vzdělání jako klíčovou dimenzi lidského rozvoje, zásadní význam vzdělání dokládám empirickými studiemi jiných autorů. Z oblasti kultury se zaměřuji na empirický výzkum G.Hofstedeho, konkrétně se blíže věnuji dimenzi individualismus/kolektivismus. Formuluji výzkumné otázky o přímo úměrném vztahu mezi vzdělanostní úrovní obyvatel jako klíčového aspektu lidského rozvoje coby závisle proměnné a individualismem a ekonomickou vyspělosti dané země (vyjádřeno jako HDP na osobu) coby nezávisle proměnných. Dle Inglehartovy hypotézy vzácnosti a Maslowovy hierarchie potřeb předpokládám rozdílnou roli individualismu a HDP ve vlivu na vzdělání u bohatých a u chudých zemí. V empirické části mé bakalářské práce testuji výzkumné otázky použitím regresní analýzy a vyhodnocuji výsledky výzkumu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleKulturní a ekonomické determinanty lidského rozvoje: individualismus, národní bohatství a vzdělanostní úroveň obyvatelcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-03
dc.description.departmentStudium humanitní vzdělanosti - Kvalifikační modulcs_CZ
dc.description.departmentLiberal Arts and Humanities - Qualified Skills Moduleen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId67350
dc.title.translatedCultural and Economic Determinants of Human Development: Individualism, GDP and Educationen_US
dc.contributor.refereeSvoboda, Miroslav
dc.identifier.aleph001164129
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLiberal Arts and Humanitiesen_US
thesis.degree.disciplineStudium humanitní vzdělanostics_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Studium humanitní vzdělanosti - Kvalifikační modulcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Liberal Arts and Humanities - Qualified Skills Moduleen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csStudium humanitní vzdělanostics_CZ
uk.degree-discipline.enLiberal Arts and Humanitiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem mé bakalářské práce je vzdělání v kontextu lidského rozvoje a jeho kulturní a ekonomické determinanty. Jedná se o mezinárodní srovnání, výzkumnou strategií je kvantitativní výzkum. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V teoretické části vymezuji pojem lidský rozvoj v kontextu kvality života, popisuji jeho tři hlavní dimenze dle Rozvojového programu OSN. Dále se zaměřuji na oblast vzdělání jako klíčovou dimenzi lidského rozvoje, zásadní význam vzdělání dokládám empirickými studiemi jiných autorů. Z oblasti kultury se zaměřuji na empirický výzkum G.Hofstedeho, konkrétně se blíže věnuji dimenzi individualismus/kolektivismus. Formuluji výzkumné otázky o přímo úměrném vztahu mezi vzdělanostní úrovní obyvatel jako klíčového aspektu lidského rozvoje coby závisle proměnné a individualismem a ekonomickou vyspělosti dané země (vyjádřeno jako HDP na osobu) coby nezávisle proměnných. Dle Inglehartovy hypotézy vzácnosti a Maslowovy hierarchie potřeb předpokládám rozdílnou roli individualismu a HDP ve vlivu na vzdělání u bohatých a u chudých zemí. V empirické části mé bakalářské práce testuji výzkumné otázky použitím regresní analýzy a vyhodnocuji výsledky výzkumu.cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Studium humanitní vzdělanosti - Kvalifikační modulcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990011641290106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV