Zobrazit minimální záznam

Hodnota zákazníka s aplikací v bankovním sektoru
dc.contributor.advisorKrištoufek, Ladislav
dc.creatorLajksnerová, Zuzana
dc.date.accessioned2024-08-06T14:31:58Z
dc.date.available2024-08-06T14:31:58Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31274
dc.description.abstractDiplomová práce: Customer Lifetime Value - Application to Banking Sector Autor: Zuzana Lajksnerová Abstrakt Tato práce se zabývá výpočtem hodnoty životního cyklu zákazníka pro klienty druhé největší české komerční banky - Československé obchodní banky a.s.. Cílem je odhadnout zisk, který každý jednotlivec bance přinese za první rok, dva, čtyři od založení profilu, ale i za celou dobu, po kterou je zákazníkem. První, teoretická část obsahuje strukturovaný přehled modelovacích přístupu v dostupné literatuře. V druhé, praktické části jsou vyvinuty dva rozdílné modely, které jsou posléze aplikovány na klientská data 2.7 milionů zákazníků ČSOB. Tato predikce bere v úvahu jak příjmy z jednotlivých produktů, tak pravděpodobnost, že zákazník bude tento produkt využívat. Na odhady obou modelů je použito několik různých ekonometrických metod, a to lineární regrese, bootstrap, probit a multinomiální logit. Výsledky analýzy ukazují, že demografické údaje jako je věk a pohlaví a také proměnné související s produkty významně ovlivňuje výslednou úroveň hodnoty klienta. Rovněž je prokázáno, že vyšší potenciální příjmy jsou spojeny s muži, lidmi v produktivním věku a loajálními zákazníky.cs_CZ
dc.description.abstractMaster Thesis: Customer Lifetime Value - Application to Banking Sector Author: Zuzana Lajksnerová Abstract This thesis deals with the calculation of the customer life value for clients of second largest Czech commercial banks - Československá obchodní banka a.s.. The aim is to estimate the revenue each individual brings to the bank within the first year, two, four since creating a profile but also during the whole time he or she remains in their customer base. The first, theoretical part contains of structured overview of the modeling approach from available literature. In the second part, we develop two different models, which are subsequently applied on client data of 2.7 million ČSOB customers. The prediction takes into account both revenues from each product and probability that customer will use this product. For estimation of the two models we use several different econometric methods, thus linear regression, bootstrap, probit and multinomial logit. The results show that demographic data such as age and gender, as well as product related variables, greatly inuence the final level of value of customer. It is also shown that higher potential earnings are associated with men, people of working age and loyal customers.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectCustomercs_CZ
dc.subjectBankcs_CZ
dc.subjectLifetimecs_CZ
dc.subjectProfitcs_CZ
dc.subjectProbability,Productcs_CZ
dc.subjectRegressioncs_CZ
dc.subjectRevenuecs_CZ
dc.subjectValuecs_CZ
dc.subjectCustomeren_US
dc.subjectBanken_US
dc.subjectLifetimeen_US
dc.subjectProfiten_US
dc.subjectProbability,Producten_US
dc.subjectRegressionen_US
dc.subjectRevenueen_US
dc.subjectValueen_US
dc.titleCustomer Lifetime Value - Application to Banking Sectoren_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-14
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId165857
dc.title.translatedHodnota zákazníka s aplikací v bankovním sektorucs_CZ
dc.contributor.refereeBaxa, Jaromír
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce: Customer Lifetime Value - Application to Banking Sector Autor: Zuzana Lajksnerová Abstrakt Tato práce se zabývá výpočtem hodnoty životního cyklu zákazníka pro klienty druhé největší české komerční banky - Československé obchodní banky a.s.. Cílem je odhadnout zisk, který každý jednotlivec bance přinese za první rok, dva, čtyři od založení profilu, ale i za celou dobu, po kterou je zákazníkem. První, teoretická část obsahuje strukturovaný přehled modelovacích přístupu v dostupné literatuře. V druhé, praktické části jsou vyvinuty dva rozdílné modely, které jsou posléze aplikovány na klientská data 2.7 milionů zákazníků ČSOB. Tato predikce bere v úvahu jak příjmy z jednotlivých produktů, tak pravděpodobnost, že zákazník bude tento produkt využívat. Na odhady obou modelů je použito několik různých ekonometrických metod, a to lineární regrese, bootstrap, probit a multinomiální logit. Výsledky analýzy ukazují, že demografické údaje jako je věk a pohlaví a také proměnné související s produkty významně ovlivňuje výslednou úroveň hodnoty klienta. Rovněž je prokázáno, že vyšší potenciální příjmy jsou spojeny s muži, lidmi v produktivním věku a loajálními zákazníky.cs_CZ
uk.abstract.enMaster Thesis: Customer Lifetime Value - Application to Banking Sector Author: Zuzana Lajksnerová Abstract This thesis deals with the calculation of the customer life value for clients of second largest Czech commercial banks - Československá obchodní banka a.s.. The aim is to estimate the revenue each individual brings to the bank within the first year, two, four since creating a profile but also during the whole time he or she remains in their customer base. The first, theoretical part contains of structured overview of the modeling approach from available literature. In the second part, we develop two different models, which are subsequently applied on client data of 2.7 million ČSOB customers. The prediction takes into account both revenues from each product and probability that customer will use this product. For estimation of the two models we use several different econometric methods, thus linear regression, bootstrap, probit and multinomial logit. The results show that demographic data such as age and gender, as well as product related variables, greatly inuence the final level of value of customer. It is also shown that higher potential earnings are associated with men, people of working age and loyal customers.en_US
uk.file-availabilityN
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.embargo.reasonThe document or parts thereof are inaccessible in accordance with Article 18a (7) of the Code of Study and Examination in conjunction with Article 10 of the Rector’s Directive No. 6/2010. The full text of the thesis is accessible in the physical database in accordance with Article 18a (5) of the Code of Study and Examination.en
uk.embargo.reasonCelý dokument nebo jeho části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 10 opatření rektora č. 6/2010. Plný text práce je zpřístupněn prostřednictvím věcné databáze dle čl. 18a odst. 5 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze.cs
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990021038870106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV