Zjednodušování polygonálních modelů ve VRML/X3D
Zjednodušování polygonálních modelů ve VRML/X3D
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3153Identifikátory
SIS: 43077
Kolekce
- Kvalifikační práce [11242]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Schwarz, Oliver
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwarového inženýrství
Datum obhajoby
6. 2. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Potrřba interaktivního zobrazovaní trojrozměrných dat a virtuálních světů se velmi často objevuje v oblasti počítačové grafiky a inženýrství. V mnoha případech je však rozsáhlost scény omezujícím faktorem pro plynulé generování scény. Jedna z možností, jak zajistit potřebnou rychlost a plynulost generování obrazu, je technika pro dynamické řízení zobrazovaných detailů , nazývána "stupeň detailu". Většina programů určených pro zpracování grafických dat však neumí generovat scény se stupněm detailů pro specifické potřeby VRML1.0, který se často používá právě pro interaktivní vizualizaci inženýrských dat. Cílem této práce je navrhnout a implementovat software, který bude schopen zpracovat a generovat stupně detailů pro zadaná grafická data s ohledem na specifické vlastnosti VRML1.0. Výsledkem této diplomové práce je program LODCreator, založený na dvou typech algoritmů pro zjednodušování polygonálních sítí - shlukování vrcholů a decimace vrcholů.
Interactive visualization of large three-dimensional objects and virtual worlds is an important topic in the field of computer graphics and visualization of engineering structures. In many cases, the number of primitives in these worlds overwhelms the rendering performance of current graphics systems. One solution for accelerating the displaying of these environments is creation and applicationmethod called levels of detail (LOD). However,most algorithms that compute levels of detail do not deal with the special requirements of input data in VRML1.0 format. This thesis works out methodology and develop a tool for generation level of detail for VRML1.0 called LODCreator, based on two simplification algorithms - vertex clustering and vertex decimation, that robustly computes simplifications for objects in VRML1.0.