Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí
Cinema in the typewriter. The phenomenon of fictious scenario in Czech lands
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3162Identifikátory
SIS: 26408
Kolekce
- Kvalifikační práce [23747]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bregant, Michal
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Filmová věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra filmových studií
Datum obhajoby
3. 2. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Bibliografický záznam Felcman, J. Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí. (Rigorózní práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií, 2011, 153 s. Vedoucí práce Doc. PhDr. Ivan Klimeš, PhD. Abstrakt Tato rigorózní práce se věnuje specifickému druhu literárně-filmové tvorby, již zde - částečně experimentálně - označujeme jako "fiktivní scénář". Jedná se o literární díla, užívající rozličných forem ustálených pro potřeby vytvoření slovesného předpisu pro následnou realizaci filmového díla: filmového námětu, libreta, literárního či technického scénáře. Od běžných děl tohoto typu se "fiktivní scénáře" liší především zjevným záměrem autora považovat je za díla definitivní ve své tištěné podobě, bez ambic či výslovné nutnosti následné filmové realizace. Skladba práce následně vychází ze studia relevantního materiálu a dělí se tak na tři části. První část se věnuje fenoménu souboru textů edičně sestavených v 10. letech 20. století dramaturgem Kurtem Pinthusem ("Das Kinobuch; nejstarší české 'fiktivní scénáře'"). Druhá část se věnuje filmově-literárním aktivitám české avantgardy 20. let 20. století. ("Fiktivní scénář jako nástroj české avantgardy"). Třetí část ("Fiktivní scénář jako surrealistické hřiště") se zabývá díly realizovanými v okruhu poválečné české...
Bibliografický záznam Felcman, J. Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí. (Rigorózní práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií, 2011, 153 s. Vedoucí práce Doc. PhDr. Ivan Klimeš, PhD. Abstract This thesis is dedicated to a specific type of literary film art called rather innovatively in the paper as "a fictive screenplay". It is a literary work of art which uses different forms established as a basis for a transformation of a written art to a film: film thesis, libretto, literary or technical scenario. So called "fictive scenarios" are different from other creations of this type primarily by the apparent intention of the author to see them as a complete piece of art in its printed form without any ambitions or actual need for subsequent realization of its film version. The composition of the paper is based on a study of the relevant materials and is divided into three parts. The first part covers a compilation of texts collected by screen editor Kurt Pinthus in the 1910's (Das Kinobuch, the oldest Czech "fictive scenarios"). The second part covers film-related literary art pieces created by the Czech avant-garde in the 1920's. (Fictive scenario as a form of the Czech avant-garde.) The third part (Fictive scenario as a surrealistic playground)...