dc.contributor.advisor | Krykorková, Hana | |
dc.creator | Šináglová, Dita | |
dc.date.accessioned | 2017-04-26T18:06:03Z | |
dc.date.available | 2017-04-26T18:06:03Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/31860 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce pojednává v teoretické rovině o strachu a úzkosti obecně, jejich funkcích, příznacích a možných příčinách. Práce je zaměřena převážně na pohled na strach ve školním prostředí. Je zde podrobně pohovořeno o problémech školního výkonu, školního prospěchu a neprospěchu a v nespolední řadě také o problémech školního neúspěchu. Strach u dětí je převážně spojen s neúspěchem ve škole a s důsledky, které tento neúspěch přináší. Diplomová práce je rozdělena do tří částí: teoretická část, speciálně teoretická část a empirická část. Teoretická část práce je uvedena kapitolou - historický pohled na strach a úzkost - zde je stručně shrnuto, jak se vyvíjel pohled společnosti na strach a úzkost u lidí. V teoretické části diplomové práce jsou dále rozebrány způsoby zvládnutí strachu a úzkosti u dětí, možné způsoby předcházení strachu a jeho odstraňování. Ve speciálně teoretické části rozebírám jednu z možných metod, které lze při odstraňování a předcházení strachu u dětí použít. V Empirické části je tato metoda ověřována učiteli a dětmi základních škol. Zjišťovala jsem, jak se metoda příběhu osvědčí na prvním a na druhém stupni základní školy. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Diploma Thesis deals with the theoretical level of fear and anxiety in general their functions, symptoms and potential causes. Work is focused primarily on the view of fear in the school environment. There are discussed in detail the problems of academic performance, school grades and disadvantage and the problems of school failure. Fear in childern is primarily associated with failure in school and the consequences that failure brings. The work is dividend into three parts. Theoretical, especially theoretical and empirical part. The theoretical part is dealt with walys to cope with fear and anxiety in children, possible ways to prevent fear and its removal. In a specially-theoretical part I have one of the possible methods that can prevent the removal and use of fear in children. In the empirical part of this thesis is varified by teachers and primary school children. I investigated how the method of narrative attests to the first and second grade of elementary school. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Strach jako jedna z příčin školní neúspěšnosti | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-09-22 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 94271 | |
dc.title.translated | The fear as a part of educational unsuccessfulness | en_US |
dc.contributor.referee | Jedlička, Richard | |
dc.identifier.aleph | 001401097 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pedagogiky | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pedagogiky | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce pojednává v teoretické rovině o strachu a úzkosti obecně, jejich funkcích, příznacích a možných příčinách. Práce je zaměřena převážně na pohled na strach ve školním prostředí. Je zde podrobně pohovořeno o problémech školního výkonu, školního prospěchu a neprospěchu a v nespolední řadě také o problémech školního neúspěchu. Strach u dětí je převážně spojen s neúspěchem ve škole a s důsledky, které tento neúspěch přináší. Diplomová práce je rozdělena do tří částí: teoretická část, speciálně teoretická část a empirická část. Teoretická část práce je uvedena kapitolou - historický pohled na strach a úzkost - zde je stručně shrnuto, jak se vyvíjel pohled společnosti na strach a úzkost u lidí. V teoretické části diplomové práce jsou dále rozebrány způsoby zvládnutí strachu a úzkosti u dětí, možné způsoby předcházení strachu a jeho odstraňování. Ve speciálně teoretické části rozebírám jednu z možných metod, které lze při odstraňování a předcházení strachu u dětí použít. V Empirické části je tato metoda ověřována učiteli a dětmi základních škol. Zjišťovala jsem, jak se metoda příběhu osvědčí na prvním a na druhém stupni základní školy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Diploma Thesis deals with the theoretical level of fear and anxiety in general their functions, symptoms and potential causes. Work is focused primarily on the view of fear in the school environment. There are discussed in detail the problems of academic performance, school grades and disadvantage and the problems of school failure. Fear in childern is primarily associated with failure in school and the consequences that failure brings. The work is dividend into three parts. Theoretical, especially theoretical and empirical part. The theoretical part is dealt with walys to cope with fear and anxiety in children, possible ways to prevent fear and its removal. In a specially-theoretical part I have one of the possible methods that can prevent the removal and use of fear in children. In the empirical part of this thesis is varified by teachers and primary school children. I investigated how the method of narrative attests to the first and second grade of elementary school. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014010970106986 | |