Zobrazit minimální záznam

Special catechesis. Theory and Practice
dc.contributor.advisorKuźniar, Mariusz
dc.creatorŚwierczková, Agnieszka
dc.date.accessioned2017-04-26T18:24:21Z
dc.date.available2017-04-26T18:24:21Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31943
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem "Oligokatecheze. Teorie a praxe" zkoumá metody výuky náboženství mentálně postižených osob. Výzkum se zaměřuje na prezentaci teoretických a praktických metod, zavedených D, Juchą, J. Madeją, D.Doroszewką, a dalšími významní polskými katechety. Teoretická část práce, kromě systematicky zpracované terminologie se zabývá i samotným obsahem a hlavním cílem speciální katecheze. Dále pak uvádí výklad o důstojnosti člověka, jak jej můžeme nalézt v některých církevních dokumentech. V neposlední řadě upozorňuje na důležitou roli rodiny, farnosti a katechety. Praktická část je inspirovaná metodami B.Janosz, jsou zde uplatněné, jak kreativní a nové výukové materiály, tak nové komunikační prostředky, které motivují mentálně postižené děti k aktivní účastí na hodinách speciální katecheze. Autorka této práce dospěla k závěru, že i těm nejslabším musíme nabídnout odpovídající katechezi, neboť každá lidská bytost, jakkoliv omezená, je schopná růstu k svátosti. Tyto osoby cítí potřebu a mají právo na život ve víře. Potřeba oligokatecheze je tedy nezpochybnitelná.cs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation titled "Special catechesis. Theory and Practice" explores the methods of teaching religion to mentally handicapped children. The research focuses on the presentation of theoretical and practical methods introduced by D, Jucha, J. Madeja, D.Doroszewka, B. Janosz and other significant Polish catechists. The theoretical part, besides a systematicly processed terminology also deals with the actual content and the main aim of special-care catechesis. In addition, it provides an interpretation the dignity of man as it can be found in some church archives. Last, but not least, attention is drawn to the important role of families, parishes and catechists. The second, practical, part is inspired by the methods of B. Janosz - whether it is put to creative use along with new teaching materials as well as new communication tools that motivate mentally handicapped children for active participation in special-care classes. The author of this study concluded that even the weakest must be provided adequate catechesis as every human being, no matter how limited, is capable of growth to sanctity. These people feel the need and are entitled to life in faith. There is a need for oligo-catechesis and it is unquestionable.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectSpeciální katechezecs_CZ
dc.subjectkatechetacs_CZ
dc.subjectzdravotně nemocnícs_CZ
dc.subjectmentální postiženícs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectmetodikacs_CZ
dc.subjectdidaktické metodycs_CZ
dc.subjectSpecial-care catechesisen_US
dc.subjectcatechisten_US
dc.subjectill healthen_US
dc.subjectmental retardationen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectmethodologyen_US
dc.subjecteducational methodsen_US
dc.titleOligokatecheze. Teorie a praxecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-13
dc.description.departmentDepartment of Pastoral Theology and Law Sciencesen_US
dc.description.departmentKatedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId75745
dc.title.translatedSpecial catechesis. Theory and Practiceen_US
dc.contributor.refereeEliáš, Vojtěch
dc.identifier.aleph001405484
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCatholic Theologyen_US
thesis.degree.disciplineKatolická teologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKatolická teologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCatholic Theologyen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem "Oligokatecheze. Teorie a praxe" zkoumá metody výuky náboženství mentálně postižených osob. Výzkum se zaměřuje na prezentaci teoretických a praktických metod, zavedených D, Juchą, J. Madeją, D.Doroszewką, a dalšími významní polskými katechety. Teoretická část práce, kromě systematicky zpracované terminologie se zabývá i samotným obsahem a hlavním cílem speciální katecheze. Dále pak uvádí výklad o důstojnosti člověka, jak jej můžeme nalézt v některých církevních dokumentech. V neposlední řadě upozorňuje na důležitou roli rodiny, farnosti a katechety. Praktická část je inspirovaná metodami B.Janosz, jsou zde uplatněné, jak kreativní a nové výukové materiály, tak nové komunikační prostředky, které motivují mentálně postižené děti k aktivní účastí na hodinách speciální katecheze. Autorka této práce dospěla k závěru, že i těm nejslabším musíme nabídnout odpovídající katechezi, neboť každá lidská bytost, jakkoliv omezená, je schopná růstu k svátosti. Tyto osoby cítí potřebu a mají právo na život ve víře. Potřeba oligokatecheze je tedy nezpochybnitelná.cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation titled "Special catechesis. Theory and Practice" explores the methods of teaching religion to mentally handicapped children. The research focuses on the presentation of theoretical and practical methods introduced by D, Jucha, J. Madeja, D.Doroszewka, B. Janosz and other significant Polish catechists. The theoretical part, besides a systematicly processed terminology also deals with the actual content and the main aim of special-care catechesis. In addition, it provides an interpretation the dignity of man as it can be found in some church archives. Last, but not least, attention is drawn to the important role of families, parishes and catechists. The second, practical, part is inspired by the methods of B. Janosz - whether it is put to creative use along with new teaching materials as well as new communication tools that motivate mentally handicapped children for active participation in special-care classes. The author of this study concluded that even the weakest must be provided adequate catechesis as every human being, no matter how limited, is capable of growth to sanctity. These people feel the need and are entitled to life in faith. There is a need for oligo-catechesis and it is unquestionable.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.identifier.lisID990014054840106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV