Bartholomeus Spranger ve sbírkách v České Republice
Bartholomeus Spranger in the collections in Czech Republic
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/31956Identifiers
Study Information System: 76490
Collections
- Kvalifikační práce [2256]
Author
Advisor
Referee
Nespěšná Hamsíková, Magdaléna
Faculty / Institute
Catholic Theological Faculty
Discipline
History of Christian Arts
Department
Institute of Christian Art History
Date of defense
30. 5. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Bartholomeus Spranger, malířství, Rudolf II, 16 - 17. století, PrahaKeywords (English)
Bartholomeus Spranger, Painting, Rudolph II, 16. - 17. Century, PragueDiplomní práce obsahuje popis osobnosti malíře Bartholomea Sprangera a jeho tvorbu v Českých sbírkách. Umělec Bartholomeus Spranger žil od roku 1546 do roku 1611. Narodil se v Antverpách a pak cestoval Evropou. Nejdříve zamířil do Francie ( Paříž a Lyon ) a poté šel do Itálie ( Parma, Milán a Řím ). Roku 1575 je povolán do Vídni a nato roku 1580 do Prahy. Cílem práce je analyzovat dílo v Českých sbírkách a zhodnotit jejich autorství. Dále pak cílem práce je prozkoumání písemných pramenů a také kritické zhodnocení použité literatury.
Diploma work contains the description of the personality of the painter Bartholomeus Spranger and his work in the Czech collections. The portrait painter Bartholomeus Spranger lived from the year of 1546 to the year of 1611. He was born in Antwerpen and afterwards he was travelling around the Europe. At first he was going to the France ( Paris and Lyon ) and then he was going to the Italy ( Parma, Milano and Roma ). In the year 1575 he is called up to the Vienna and afterwards in the year 1580 to the Prague. The object of this work is an analyse of production in Czech collections and evaluate of their authorship. Futher on then the object of this work is exploration the sources of Documentary and also a critical evaluation of the used literature.